Radiotjänst har skickat räkning

Jag anser nog att det skall finnas en väg ur det hela.
Men den kanske inte på rätt sätt i dag?
Om jag fick bestämma så skulle den vara inkomstprövad.
Av varianten att alla som lever på CSN eller andra typer av stöd skall slippa betala.
Och så de med en inkomst under existensminimum.
Jag kan hålla med om inkomstprövad. Men inte att man ska betala mer ju mer man tjänar. Utan bara en möjlighet att betala mindre om man har väldigt låg inkomst.

Fast det ska väl vara upp till var och en vad man har i källaren.
Sanning med modifikation kanske, även om jag tycker grundprincipen med innehav av tv-mottagare är sjukt extremt. Men "upp till var och en vad man har i källaren" -principen tarvar respekt för lagen, och den talar ju om för oss att det är förbjudet att ha innehav av lådvis med narkotika i källaren lika väl som det är förenat med krav om betald licens att ha en fungerande tv-mottagare i sin ägo helt enkelt.

Sanning med modifikation kanske, även om jag tycker grundprincipen med innehav av tv-mottagare är sjukt extremt. Men "upp till var och en vad man har i källaren" -principen tarvar respekt för lagen, och den talar ju om för oss att det är förbjudet att ha innehav av lådvis med narkotika i källaren lika väl som det är förenat med krav om betald licens att ha en fungerande tv-mottagare i sin ägo helt enkelt.
Vill man missförstå så vill man.

Jag tycker de är fula som sänder licensfakturor till nyanlända och sedan när mina elever bestrider fakturan så vill de ha betalt fram till den dag som den bestreds.
Dvs de måste betala den tid som posten tagit, samt den tid det tog för dem att få tag i någon som kan förklara att fakturan ska bestridas samt sända tillbaka dem.

T.ex hävdar de att alla lägenheter hos fastighetsbolaget har TV-box. Om förra lägenhetsinnehavaren lämnade tillbaka boxen så finns ingen. Men RT hävdar att nya hyresgästen ska betala eftersom det finns en TV-box. :banghead: En del lägenheter fick ingen TV-box. Men det tror RT inte på. De kräver intyg från fastighetsägaren.

Jag tycker det är rent och skärt utnyttjande av människor i svag ställning.

Ett ex till mig köpte en TV på Netonnet och lämnade uppgifter, efter det fick han hem en faktura från radiotjänst - bara så där. Tänker rent spontant - vad händer om man köper TV till nån i present?!

Tycker du tramsar, när det uppenbarligen finns ett problem.
Suck, nu tycker jag att du tramsar. Problemet är ju att fokus läggs på eget tyckande och inte på lag & regel.

Jag tycker också att det är förjävla diktatoriskt, jag tycker också att radiotjänst utövar maffiametoder men det ändrar ju inte på fakta - har man en fungerande tv-mottagare ska man betala licens. Så svårt kan väl inte det vara att ta in. Sen är ju problemet att radiotjänst utöver sina tvivelaktiga metoder för att jaga nya licenstagare också är sjukt svåra att kommunicera med om en behöver överklaga det du, min dotter och många andra råkat ut för. Men faktum kvarstår - har man en fungerande tv-mottagare i sin ägo (aka innehav), oavsett den är i källaren eller nergrävd under huset men fungerande så ska man betala licens.

Suck, nu tycker jag att du tramsar. Problemet är ju att fokus läggs på eget tyckande och inte på lag & regel.

Jag tycker också att det är förjävla diktatoriskt, jag tycker också att radiotjänst utövar maffiametoder men det ändrar ju inte på fakta - har man en fungerande tv-mottagare ska man betala licens. Så svårt kan väl inte det vara att ta in. Sen är ju problemet att radiotjänst utöver sina tvivelaktiga metoder för att jaga nya licenstagare också är sjukt svåra att kommunicera med om en behöver överklaga det du, min dotter och många andra råkat ut för. Men faktum kvarstår - har man en fungerande tv-mottagare i sin ägo (aka innehav), oavsett den är i källaren eller nergrävd under huset men fungerande så ska man betala licens.
Jag som inte har kunnat ta emot TV på över tio år vet inte ens hur tekniken fungerar längre. Däremot har jag förstått att den där gamla burken som är gjord för att kopplas in i en antenn på taket inte alls klarar av att ta emot de sändningar som finns numera, utan en måste köpa till en separat låda för det. Räknas den gamla bildskärmen ändå som en TV-mottagare? Är inte det ganska konstigt?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vi håller på att borra en ny brunn och nu har arbetet avstannat och de har gått på semester utan att säga något. Borrningen är färdig...
Svar
9
· Visningar
585
Senast: Coop
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 459
Senast: Amha
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse