R
Raderad medlem 6459
Haha vad spelar det för roll?Ja men varför har man då den där trasiga TV:n i källaren?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha vad spelar det för roll?Ja men varför har man då den där trasiga TV:n i källaren?
Ja precis, som jag svarade sedan i tråden så får jag ta och anmäla innehav igen eller kasta ut tvn helt och hålletNej men formuleringen är att man ska betala om man "HAR EN TV-MOTTAGARE". Det handlar inte om hur man använder den...
Jag kan hålla med om inkomstprövad. Men inte att man ska betala mer ju mer man tjänar. Utan bara en möjlighet att betala mindre om man har väldigt låg inkomst.Jag anser nog att det skall finnas en väg ur det hela.
Men den kanske inte på rätt sätt i dag?
Om jag fick bestämma så skulle den vara inkomstprövad.
Av varianten att alla som lever på CSN eller andra typer av stöd skall slippa betala.
Och så de med en inkomst under existensminimum.
Haha vad spelar det för roll?
Fast det ska väl vara upp till var och en vad man har i källaren.Jag menar: om det nu är ett problem att betala TV-avgift för den där trasiga TV:n i källaren, är det väl lika bra att ta tillfället att köra den där trasiga TV:n till tippen?
Så har man inte längre problemet.
Fast det ska väl vara upp till var och en vad man har i källaren.
Sanning med modifikation kanske, även om jag tycker grundprincipen med innehav av tv-mottagare är sjukt extremt. Men "upp till var och en vad man har i källaren" -principen tarvar respekt för lagen, och den talar ju om för oss att det är förbjudet att ha innehav av lådvis med narkotika i källaren lika väl som det är förenat med krav om betald licens att ha en fungerande tv-mottagare i sin ägo helt enkelt.Fast det ska väl vara upp till var och en vad man har i källaren.
Vill man missförstå så vill man.Sanning med modifikation kanske, även om jag tycker grundprincipen med innehav av tv-mottagare är sjukt extremt. Men "upp till var och en vad man har i källaren" -principen tarvar respekt för lagen, och den talar ju om för oss att det är förbjudet att ha innehav av lådvis med narkotika i källaren lika väl som det är förenat med krav om betald licens att ha en fungerande tv-mottagare i sin ägo helt enkelt.
och var fick du det ifrån..?Ja.
Och det är också upp till var och en att då betala avgiften för det...
Vad missförstod jag?Vill man missförstå så vill man.
Att ens ta upp knark. Varför skulle det ha med saken att göra? Bara tramsigt.Vad missförstod jag?
Fast du behöver inte ta illa upp för den detaljen, det är ju innehav och lagar och regler som är poängen i det jag skriver.Att ens ta upp knark. Varför skulle det ha med saken att göra? Bara tramsigt.
Jag söker inte en praktisk lösning på det hypotetiska problemet, jag påpekar det absurda i reglerna. Trodde det var uppenbart.Jag menar: om det nu är ett problem att betala TV-avgift för den där trasiga TV:n i källaren, är det väl lika bra att ta tillfället att köra den där trasiga TV:n till tippen?
Så har man inte längre problemet.
Tycker du tramsar, när det uppenbarligen finns ett problem.Fast du behöver inte ta illa upp för den detaljen, det är ju innehav och lagar och regler som är poängen i det jag skriver.
Suck, nu tycker jag att du tramsar. Problemet är ju att fokus läggs på eget tyckande och inte på lag & regel.Tycker du tramsar, när det uppenbarligen finns ett problem.
Jag söker inte en praktisk lösning på det hypotetiska problemet, jag påpekar det absurda i reglerna. Trodde det var uppenbart.
Jag som inte har kunnat ta emot TV på över tio år vet inte ens hur tekniken fungerar längre. Däremot har jag förstått att den där gamla burken som är gjord för att kopplas in i en antenn på taket inte alls klarar av att ta emot de sändningar som finns numera, utan en måste köpa till en separat låda för det. Räknas den gamla bildskärmen ändå som en TV-mottagare? Är inte det ganska konstigt?Suck, nu tycker jag att du tramsar. Problemet är ju att fokus läggs på eget tyckande och inte på lag & regel.
Jag tycker också att det är förjävla diktatoriskt, jag tycker också att radiotjänst utövar maffiametoder men det ändrar ju inte på fakta - har man en fungerande tv-mottagare ska man betala licens. Så svårt kan väl inte det vara att ta in. Sen är ju problemet att radiotjänst utöver sina tvivelaktiga metoder för att jaga nya licenstagare också är sjukt svåra att kommunicera med om en behöver överklaga det du, min dotter och många andra råkat ut för. Men faktum kvarstår - har man en fungerande tv-mottagare i sin ägo (aka innehav), oavsett den är i källaren eller nergrävd under huset men fungerande så ska man betala licens.