Nope, när man köper en TV så tar dom uppgifter om köparen. Det vet jag att Elgiganten gjort i över 10 år nu.
Blir man nekad att köpa om man inte talar om vem man är?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nope, när man köper en TV så tar dom uppgifter om köparen. Det vet jag att Elgiganten gjort i över 10 år nu.
Jag tror faktiskt inte det.Får man inte gå in och köpa en TV utan att tala om vem man är?
Det kanske mera är lagarna som är litet galna tror jag.Men deras metoder för att se till att lagarna följs är ju helt vansinniga.
Det är ju den som har tillgång till boxen som skall betala.Då borde den som äger huset betala det eftersom det är deras box. Tycker jag, men det gör nog inte dom
Det har jag aldrig råkat ur för.Jo men det kan det även stå från suspekta callcenter som inte ligger i Sverige.
Det kanske de ska men alla gör det inte, tex när jag köpte min extra-TV.
Skönt att slippa det!
Tja, nu betalar jag ju ändå skiten så det hade liten betydelse när jag köpte den
Gjorde jag med när jag köpte TV:n men var ändå tvungen att uppge namn, adress och personnummer.
Nä det är inte ett absurt hypotetiskt problem. Det är ett perfekt exempel på idiotiska regler.Ja det är ett absurt hypotetiskt problem. Och det jag visade upp var väl egentligen att problemet bara är hypotetiskt.
Nä det är inte ett absurt hypotetiskt problem. Det är ett perfekt exempel på idiotiska regler.
I såna fall får du upplysa Radiotjänst om det. De har själva sagt det till mig på telefon vid minst tre olika tillfällen.Men den regeln finns ju inte, så ni kan släppa det nu.
Man kan vara pragmatiker och ändå kunna diskutera lagar och reglers nödvändighet och rimlighet. Men du behöver såklart inte.hehe men som pragmatiker tycker jag att det är ett exempel på icke-problem.
Man kan vara pragmatiker och ändå kunna diskutera lagar och reglers nödvändighet och rimlighet. Men du behöver såklart inte.
Men alltså om jag nu har läst på rätt ställe:
27 § Innan särskild avgiftskontroll utförs skall RIKAB i god
tid och på lämpligt sätt underrätta de boende inom området. Lag (2006:798).
28 § Särskild avgiftskontroll skall bedrivas så att onödigt besvär för
den enskilde undviks.
Så verkar det inte inkuldera att smyga utanför persiennerna hos folk i mörkret och spana in? Rimligtvis borde ju den enskilde bli synnerligen besvärad och otrygg av att bli stirrad på inne i sitt hus? Och hur ofta blir man informerad på lämpligt vis? SVT brukar ju ha som små infosnuttarna med "just nu gör vi kontroll i områdena ... och ...". Men förutsatt att man nu verkligen inte har någon TV då, då får man ju inte se meddelandena. Har någon i den här tråden blivit informerad på något annat sätt? Tänk om man råkar släppa rottweilern på "inbrottstjuven" på sin egen gård?
Varför skulle jag göra det?I såna fall får du upplysa Radiotjänst om det. De har själva sagt det till mig på telefon vid minst tre olika tillfällen.
I detta fall frågade de om uppgifter pga. Garantin.Nope, när man köper en TV så tar dom uppgifter om köparen. Det vet jag att Elgiganten gjort i över 10 år nu.
Det anses ur lagens mening att de har uppfyllt sin upplysningsplikt i det läget.SVT brukar ju ha som små infosnuttarna med "just nu gör vi kontroll i områdena ... och ...".