Jag är inne i en period där jag är deprimerad och har mycket ångest. Är sjukskriven sedan flera månader tillbaka, men jobbar nu 7 timmar i veckan och blir helt slut av det. Orkar i princip bara med dessa timmar och den tid jag är hos hästen.
Tvingar mig själv iväg till simhallen tre gånger i veckan också, då sjukgymnasten räknar det som medicin typ. Jag gör allt för att få må bra snart, så jag simmar och simmar..
Har god kontakt med psykiatrin sedan ungdomen pga. adhd-diagnos och hostoria av psykiska problem så de har fångat upp mig bra. Har tät kontakt med läkare och sköterska, samt går i medicinsk yoga med mottagningens sjukgymnast en gång i veckan. Även fått ett tyngdtäcke utskrivet.
Men trots all hjälp mår jag inte bättre..
Äter mängder med olika mediciner, så förra veckan startade vi äntligen med att trappa ur en medicin och ta bort en annan. Även fått bytt en antipsykotisk mot en av samma sort, men med denna hoppas vi att jag inte blir lika trött.
Kämpar hårt emot inläggning då jag inte vill vara borta från hästen och jobbet, men blir det inte bättre snart kommer jag bli inlagd ett tag. Får se hur länge jag orkar kämpa emot det.
Jag har sikte mot att börja på en till kandidatutbildning till hösten, så jag måste verkligen bli bättre tills dess.