Jaa, kan tänka mig att ni kände er mycket er fria och hade egna "världar" och kunde hitta på massor av grejer tillsammans? Fint att ha vänner att umgås med och kunna hitta på små äventyr utan en förälder som är där och påpekar saker osv
Det kan jag tänka mig! Alltså det om närvarande pga inga telefoner. Det verkar väldigt jobbigt att vara förälder idag på ett sätt. Liksom att man alltid ska vara så aktiv, men därför blir väldigt trött och då istället inte orkar och man tittar på telefonen för man behöver en stund för sig själva, med resultatet att barnet inte blir sett! Tror att så som ni hade det låter som en fin barndom om man hade kärleksfulla och närvarande föräldrar! Sen är det ju inte alla som har det och det finns ju väldigt stor risk att barnet blir försummat om ingen någonsin är där hemma när man kommer hem.
Sant, inte ett litet barn!
Tror bara rent utvecklingspsykologiskt att det är bättre att se barnet som barn så länge som möjligt/så länge det faktiskt är det. Det är så lätt att bara se barnets "vuxna" sidor men en 10-12 åring är fortfarande så himla mycket barn och behöver sina föräldrars stöd i mycket!