Kan uppdatera om att sambons provsvar kom tillbaka negativa, vilket förstås var en lättnad för oss båda.
Överlag försöker jag verkligen att tänka på min ton gentemot honom eftersom den tyvärr blir onödigt fräsig mellan varven när jag är stressad. Han förtjänar inte sådan behandling.
Jag har även funderat en del på vad jag ser i mina sociala medier, eftersom vi haft ett par trådar nu på Buke angående psykisk ohälsa och hur man pratar om det. Jag omger mig av flera feministiska och kroppspositiva konton, där flera också har psykisk ohälsa som gemensam faktor och som de förstås skriver inlägg om då och då. Hade det varit någon enstaka hade jag väl kanske inte tänkt på det lika mycket, men så kommer en våg som sprider sig med jämna mellanrum där alla ska göra inlägg om psykisk ohälsa. Vilket jag absolut fattar. Man måste prata om det. Jag funderar bara på om det egentligen blir kontraproduktivt för
min del, i och med att jag redan omger mig av det IRL. Att jag ständigt påminns, liksom. Samtidigt vill jag ju inte avfölja hela bunten heller, eftersom det är människor jag uppskattar. Hur tänker ni kring vad ni omger er av även i sociala medier?