Det går framåt med pyttesteg här - alltid något. Men jag har också en del att ventilera, så varning för novell.
Jag har nu varit och provat på ny daglig verksamhet två gånger, och spontant känns det positivt. Men det är inte utan att jag blir orolig ändå, eftersom mina tidigare försök till sysselsättning inte har gått bra, endera pga problem med det sociala, eller för att arbetsuppgifterna brustit på något vis så det har slutat med att jag känt mig som en sopa som inte passar in någonstans. Men det är också ett antal år sedan jag sist var ute i svängen med daglig verksamhet, så jag ska försöka undvika att måla fan på väggen innan jag vet hur fan ser ut.
Det som grämer mig mest just nu är den oändliga historien om att försöka skaffa hund...
Jag trodde att jag hittat en vettig kennel med rasen jag är intresserad av, men nu verkar det som att kullen de planerat kommer vara leveransklar först framåt sensommaren. Iom att mitt mående alltid dippar när höstmörkret och vintern kommer, så hade jag tänkt att det blir lämpligast att ta hem en valp under vår eller tidig sommar, så att jag hinner komma in i någon slags rutin innan det stora vemodet rullar in igen.
Och innan någon frågar, nej, jag kan inte kolla efter kennlar var som helst i landet. Långa resor är ett helvete för mig pga min problematik, så jag är i stort sett begränsad till uppfödare inom mitt län eller på sin höjd angränsande län.
Så nu känns det som att valet står mellan att kolla efter någon annan ras, eller vänta tills nästa kull som troligen lär dröja minst ett par år. Det senare är inte särskilt tilltalande, det känns som att jag redan väntat en evighet och inte kommit till skott, så jag hade liksom bestämt mig för att det får räcka nu, jag ska ha min efterlängtade hund innan jag fyller 30. Men då verkar det som att det är in i rasdjungeln som gäller igen, tillbaks på ruta ett alltså...