Gotland i början på mars?

LadySara

Trådstartare
Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden?
Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster och en 12 åring. Så vi behöver iaf 2 rum.
Är inga finsmakare med maten men nått trevligt matställe att bjuda mamma på vill vi gärna ha.

Vi har släkten där så vi ska såklart träffa dom men vill inte störa dom hela tiden.

Fika:
Själö bageri, norr om Visby
Sylvis döttrar, Fårö

Lunch (Visby):
Ett rum för resande
Fiket

Middag (Visby):
Bad Wolf (om man äter kött)
Gamla Masters

Klockgränd Bed and Breakfast/ ägarna till det har jag hyrt av i flera år. Fem av fem toasters. Dock bara sommartid.

Vad tycker ni om? Mycket är stängt så tidigt på året men vacker natur finns det massor av förstås! Har ni tillgång till bil?

Matställen;
Bakfickan - fisksoppan😍
Eden - smårätter/tapas. Kanske inte speciellt men det är gott, servicen har varit toppen och jag älskar den medeltida miljön. Och friterad brieost är mums😋
Systembolaget - franskt kök. Serverar en god och fräsch tartarbiff! Brukar ha lamm också.
Munkällaren var en bekant från Skåne på nyligen och var himla nöjd med både mat(traditionell restaurangmat)och service.
Vår Fru - vänner har varit där och varit supernöjda. Om jag förstått rätt mycket vegetarisk/vegansk mat, tapas.
Volare - återigen vänner som varit men de påstår att man måste dit. Framförallt är de visst duktiga på kombinationen vin och mat.

Samtliga ställen ligger innanför ringmuren i den medeltida stadsdelen.

Jag är agnostiker men är jag i närheten går jag gärna in i Sankta Maria Domkyrka och bara sätter mig och vilar själen lite.
Fornsalen har intressanta och stämningsfulla utställningar främst om gotland men just nu t ex även om nån fartygsolycka. Jag var ensam där med 3 aktiva åttaåringar så just den utställningen gick vi inte in på. Värt 100 kr i inträde är det helt klart.

Fika:
Själö bageri, norr om Visby
Sylvis döttrar, Fårö

Lunch (Visby):
Ett rum för resande
Fiket

Middag (Visby):
Bad Wolf (om man äter kött)
Gamla Masters

Klockgränd Bed and Breakfast/ ägarna till det har jag hyrt av i flera år. Fem av fem toasters. Dock bara sommartid.
Alltså; jag har bara hyrt sommartid, osäker på hur de hyr ut annars ^^ Var lite trött igår när jag skrev!

Mina bästa restauranger är Bakfickan och Surfers.

Volare är en fantastisk vinbar, ägs av en äldre
kvinna som sadlade om. De serverar även mat som verkar god men har aldrig ätit där, bara druckit vin!

Vår Fru är mysigt och brukar också ha kul naturviner.

Om ni har bil ta er ut till Själsö Bageri för frukost.

Jag älskar mat så mina tips handlar nästan alltid bara om det 😆

Inte så många tips men åt fantastiska våfflor när jag var på gotland senast. Var på vägen till Fårö så jag tror stället heter Gotlandsvåfflan. Åt både matvåfflor och dessertvåfflor. Trevlig dagsutflykt om man har bil och tex ska till Fårö. Tror vi då även besökte en mkt trevlig keramikbutik någonstans på den vägen till Fårö.

Mitt tips handlar inte om se eller göra utan om kläder. Ta varma/vindtäta kläder. Det blåser kallt från havet under våren är min erfarenhet

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 248
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 135
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar