Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
martha skrev:skulle imnte spela nån roll för mig...man har haft valparna i 10-12 veckor...och man har ett ansvar över hur det kommer att gå för dom...även om man inte kan påverka så mycket så skulle jag iallafall vilja veta hur dom har det och vart som bor....sen spelar det ingen roll om det är katter, hundar eller hästar.....
jag vet vart min 18 åriga "kattunge" finns nu...efter 3 olika ställen han bott på.....( den enda som finns kvar i den kullen)
lis1e skrev:så F*N heller! det finns många många MÅNGA människor som missköter sina djur även om de kostat några tusenlappar! bara kolla på den här uppfödare för akita!
Trissa skrev:Du kan dra fram hur många exempel som helst, men faktum kvarstår; GENERELLT funkar de flesta människor så att det som kostar - det vårdar man. Jag säger det igen - GENERELLT.
Trissa skrev:Bland de oseriösa räknar jag också in dem som köper en söt liten valp för en billig peng, och "glömmer" att den blir stor och i behov av uppfostran. De som har sett grannens härliga gamla golden ligga och sova framför trappen, och tror att deras hund med automatik kommer att bli likadan vid ett års ålder. De som tror att en hund behöver tre koppelpromenader om dagen för att må bra. De som tror att en hund regelbundet kan lämnas ensam 8-10 timmar varje vardag. De som köper en hund "åt barnen". De hundägarna förekommer bland alla raser och blandraser.
HalyBailey skrev:ja tänka sig, där finner du mig. :smirk:
jag köpte min blandis schäfer/bordercollie/labb för 15 år sedan för 600kr. en bra hund som fick ett bra liv tills hon dog i en olycka 15år gammal.
hon låg ensam 8h varje dag, fick sina promenader och var fullkomligt nöjd med det.
Men visst, kalla mig för oseriös, det bjuder jag på
med facit i hand vet jag fakta iallafall
martha skrev:Jamen då skall det ju inte heller påpekas att det är just det som är bra med renrasuppf....uppföljning...som jag sa innan så bryr jag mig inte, men det kommer ofta upp som argument när man diskuterar renras vs blandras...så då funkar det inte iallafall då......det var dit jag ville komma.
HalyBailey skrev:Jag använde mig av hundens facit givetvis! Bingo
martha skrev:när jag hade valpar så släppte jag dom inte förrän 10-11 veckor...8 är för tidigt.
HalyBailey skrev:ja tänka sig, där finner du mig. :smirk:
jag köpte min blandis schäfer/bordercollie/labb för 15 år sedan för 600kr. en bra hund som fick ett bra liv tills hon dog i en olycka 15år gammal.
hon låg ensam 8h varje dag, fick sina promenader och var fullkomligt nöjd med det.
Men visst, kalla mig för oseriös, det bjuder jag på
med facit i hand vet jag fakta iallafall
KungTulle skrev:Att mata ett djur och ha det försäkrat är en ganska liten kostnad utslaget per månad. (Om man nu inte skaffar sig en elefant). Och även en ganska fattig människa kan avstå från att äta tex godis och istället lägga undan dessa slantar i en buffert för djuret för tex självrisker etc.
/Kung Tulle