Positiva tråden

Hundar som är med på jobbet 😍 Alltid lika roligt när man ska ha möte med en platschef eller arbetsledare och upptäcker att denne har med sin vovve på kontoret.
Har precis kommit lämnat ett möte där platschefen hade en stor, vänlig labbe som traskade runt till alla deltagare och lät sig villigt bli klappad. Blev plötsligt så mycket roligare att diskutera konstruktionsritningar när man samtidigt fick kela med hunden 😍😂

Men vad spännande det där lät då 😃
Vi har bestämt oss för att flytta ut på landet permanent 🥰 Första spadtaget är inte mer än en vecka bort. Sen blir det stadspuls endast i små doser, och resten av tiden en lugnare tillvaro med naturen precis utanför dörren. Det är knepigt, jag försöker hålla en viss grad av anonymitet här men samtidigt är jag så otroligt glad att jag bara måste berätta för er! 🥳🍾🥂

Vi har bestämt oss för att flytta ut på landet permanent 🥰 Första spadtaget är inte mer än en vecka bort. Sen blir det stadspuls endast i små doser, och resten av tiden en lugnare tillvaro med naturen precis utanför dörren. Det är knepigt, jag försöker hålla en viss grad av anonymitet här men samtidigt är jag så otroligt glad att jag bara måste berätta för er! 🥳🍾🥂
Men vad roligt att höra 😍

Grattis, vad roligt! :banana:

Wow så skönt det måste kännas, stort grattis till den livskvalitet som bara kan komma av att bo på landet (ja förutsatt att man är en person som vill bo lantligt då dvs)! :love:

Tack så hemskt mycket! ❤️ Usch jag blir alldeles tårögd, jag var verkligen börjat vantrivas i stan de senaste åren, men inte vågat glädjas på riktigt åt planerna förrän det allra sista var fixat och klart ☺️
Men åh vad härligt!
Vi flyttade ut från stan i somras (jag vet inte om jag vågar kalla det "landet", det är bara en halvtimma från stan och i ett bostadsområde, men som i sig ligger väldigt "lantligt") och jag är tacksam för det varje dag! Har aldrig känt mig hemma i stan och hade en så himla stark längtan bort från stan mot slutet. Ångrar det inte en sekund. Känner hur hela min tillvaro blivit så mycket harmonisk sedan bilköer om morgonen har bytts ut mot att köra en slingrig väg förbi betandes kossor.

Wow så skönt det måste kännas, stort grattis till den livskvalitet som bara kan komma av att bo på landet (ja förutsatt att man är en person som vill bo lantligt då dvs)! :love:
Tack snälla ❤️ Det är exakt så det känns! Att det är så mycket mer livskvalitet som väntar, även för hundarna. De älskar verkligen stället och det är en fröjd att se dem där ute.

Men åh vad härligt!
Vi flyttade ut från stan i somras (jag vet inte om jag vågar kalla det "landet", det är bara en halvtimma från stan och i ett bostadsområde, men som i sig ligger väldigt "lantligt") och jag är tacksam för det varje dag! Har aldrig känt mig hemma i stan och hade en så himla stark längtan bort från stan mot slutet. Ångrar det inte en sekund. Känner hur hela min tillvaro blivit så mycket harmonisk sedan bilköer om morgonen har bytts ut mot att köra en slingrig väg förbi betandes kossor.
Så roligt att höra om din upplevelse! Den där harmonin smittar bara genom att läsa om din vardag. Jag tror och hoppas att det kommer bli liknande för mig. Samtidigt som jag såklart är lite nervös också så känner jag i benmärgen att detta är helt rätt för oss nu ☺️

Tack så hemskt mycket! ❤️ Usch jag blir alldeles tårögd, jag var verkligen börjat vantrivas i stan de senaste åren, men inte vågat glädjas på riktigt åt planerna förrän det allra sista var fixat och klart ☺️
Instämmer i kören. Gav upp stadslivet för 20 år sedan efter att ha vantrivts på några olika ställen i stan. Sista anhalten var värst, i villaförorten.

Sedan dess utanför civilisationen utan människor som bor i närheten, genom en sista del med John Bauer/Ronja-berg och skog, vid en fågelsjö och ett slott.

Sen är jobbet kvar i stan, så där är jag nog med tid ändå ä.

Hoppas allt blir bra!

Instämmer i kören. Gav upp stadslivet för 20 år sedan efter att ha vantrivts på några olika ställen i stan. Sista anhalten var värst, i villaförorten.

Sedan dess utanför civilisationen utan människor som bor i närheten, genom en sista del med John Bauer/Ronja-berg och skog, vid en fågelsjö och ett slott.

Hoppas allt blir bra!
Det låter helt underbart, vilken omgivning! Så härligt att du hittade till det du egentligen ville.

Tack ska du ha ❤️

Ett hjälpmedel till ett barn försvann på jobbet i morse. Jag letade i en timme på eftermiddagen utan framgång.

När jag cyklade hem fick jag en bild skickad från kollegan. Hjälpmedlet stack ut ur mudden på ett par hängande galonbyxor 😃. Så skönt att det kom tillrätta.

Gick en lång promenad med min egen och en grannes hund och det var härligt. Min buse var så glad.

Regn. Ihållande, uppfriskande regn. :love::up: Även om det hade varit väldigt välkommet i senare delen av juni respektive när som helst i juli eller augusti så är det fortfarande ack så behövligt med flera sådana här 15-20 mm-dagar för att få naturen i någorlunda balans igen. (sedan vore det förstås trevligt om det blir NÅGON klar höstdag med uppehållsväder också mitt emellan, om man får önska sig lite variation)

Plus att duvor är verkligen inte mina favoritdjur/fåglar att ha på eller i närheten av gården (@athena_arabians vet :angel: ). Men trots det kan jag mjukna lite i min inställning av deras uppenbara glädje att äntligen få bada och skvätta omkring i vattenpölarna som ett alltför länge efterlängtat duv-spa.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 168
Senast: gullviva
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
816
Senast: Bison
·
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 534
Senast: Bexzor
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 017
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar