Positiva Panelen

Sv: Positiva Panelen

Tack :) Visst är det en fin bild - alltid så man känner sig när man sitter 1,80 över marken. Man har bra utsikt i alla fall :p
Ska ta fler bilder i morgon när jag rider på banan, förstår att det är lättare att se då. Alla tips är välkomna.

26045645.jpg
[/url][/IMG]

Här är en bild från dagens träning och jag tycker själv att jag är bättre i handen på den här bilden, kändes som om han gick framåt bra!!

Fin modell av travare! Tycker du rider mjukt och fint här, hästen ser ut att ha mycket energi - kan vila mer på bakdelen men det kommer han orka ju mer han musklar sig. Men det ser väldigt trevligt ut.

Du sitter mitt över hästen i en ganska välbalanserad och fin sits. Kanske kan du korta tyglarna på några bilder så du kan behålla stödet men med buren hand, kanske driva lite mer också? Men det ser trevligt ut.

Jag tror jag vet hur jag ska förbättra några detaljer i min sits så det ser bättre ut på bilderna men jag ser inte allt så kommentera gärna. Det jag vet är att jag faller framåt och har lite för långa tyglar och dåligt skänkelläge stundtals.
Hur kan jag förbättra hästens form med hjälp av sitsen och hur ser formen på de olika bilderna ut - steg, bärighet m.m?
Till hans försvar så är han en varmblodstravare som inte tränats på volten på väldigt länge utom med mig den sista månaden eller så då och då. Till mitt försvar - det har jag inget. :D

Kameran lutade här så lite klurig vinkel:
7feb_09.JPG

7februari.JPG

7febtrav.jpg

skritt7feb.JPG

Kom gärna med tips och synpunkter. :)

Fin modell av travare! Tycker du rider mjukt och fint här, hästen ser ut att ha mycket energi - kan vila mer på bakdelen men det kommer han orka ju mer han musklar sig. Men det ser väldigt trevligt ut.

Tack så mycket!!! Här är en bild till från samma träning där jag tycker att han trampar bra under sej och bär sej ganska bra ibak!! Kommentarer mottages tacksamt!!

26045631.jpg
[/url][/IMG]

7febtrav.jpg

skritt7feb.JPG

Kom gärna med tips och synpunkter. :)

Din häst ser trevlig ut oxå, jag tror ditt skänkelläge förbättras om du försöker "slappna av i benen och hålla dom lååååååånga" du sitter lite framåtlutad med överlivet oxå och om du rätar upp dej kommer automatiskt ditt skänkelläge förbättras!! Det är jättekul att se andra som rider varmblod tycker jag!! Man blir inspirerad!! Keep up the good work!!

Tack för bra input. :) Imorgon har jag min första träning för instruktör med honom, då ska jag tänka på att slappna av i benen och räta upp mig. Måste dock tillägga att han är min medryttarhäst.

På din sista bild ser det ut som att han bär sig bra bak, nosen en aning bakom lodplanet dock. Er utveckling verkar gå snabbt framåt, hoppas att man får se mer bilder i framtiden då det ser lovande ut!

Här kommer några gamla bilder på mig o pållen :D

99726_1230634991.jpg

44269_1230636965.jpg

86272_1230569445.jpg

66982_1229454775.jpg

15221_1223318443.jpg

Liite bildbomb :p

Tänkte väcka liv i tråden igen :)

Har varit och tränat idag igen med Sissi, pga. skada och inställda träningar blev det träning för min del först 3 månader efter att jag tränade första gången :grin:

Gick iaf super idag :D Är skitnöjd med henne :) Fick även hoppa henne för första gången, var inget jag hade planerat iaf... Men gick bra med tanke på att jag inte hoppat på 2 år och hon typ hoppat 4-5 ggr i sitt liv...
Jag satt ju kvar iaf, även om jag trodde jag skulle ramla av vid första hoppet :p

Lite filmer från förra träningen

http://www.youtube.com/watch?v=7cGlNT5XiOQ

http://www.youtube.com/watch?v=QloS4taTCYU&feature=channel_page

Filmer från träningen idag

http://www.youtube.com/watch?v=wIayherXOAY&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=GaW9Y3riuMA&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=aRci_PUCRDQ&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=ZaKhyYRRHOA&feature=channel_page

Jag hoppas att det är någon mer än jag som tkr det är skillnad på henne :)

Kommentarer mottages :)

*kl*

Nån som har nåt att säga om min pålle eller om min sits?

(Bilderna tagna våren 2008)

Och sen från dressyrträning hemma i somras:
(Tagna från film)

Riktig sagohäst man på hästen, ni ser dessutom ut att ha väldigt roligt när ni galopperar på grusvägen.
De ser ut som du har armarna lite "kyckling-dansstil" me du sitter annars väldigt bra och upprätt.

Jag tänkte hänga ut mig rejält när jag ändå ska göra det.:D
Förutom att jag är fettklump utan någon form av sits just nu och min häst är en sk problemhäst så ni vet förutsättningarna, så är jag nöjd. Denna filmen är 5 gången jag rider henne ink provridning!

Håll till godo.
Lååång och låg men det är för att damen brukar stanna och skjuta rygg för att sedan resa sig. FRAM FRAM FRAM som min tränare och goda vän brukar skrika :P

Well.
Varsågoda att skratta! :D

DSC00515.jpg

DSC00521.jpg

DSC00522.jpg

DSC00528.jpg

Länk till extern blogg, borttagen. - Moderator

Senast ändrad av en moderator:

tycker det ser rätt så trevligt ut, men jag tycker att det går lite för fort. Hästen skulle behöva vila lite mer på steget, så försök minska tempot lite. Sen tror jag även att det skulle hjälp om du sitter ner i sadeln istället så du kommer närmare hästen och kan påverka den bättre. prova även att länga stiglädret ett hål

OM du läser min blogg med henne förstår du varför vi har övertemp. hon har ridits i undertempo länge och blivit tjurig plus att hon reser sig när hon inte får som hon vill. Därav att jag inte rider i långa läder och man lär ju ha en framåtbjudning innan man kan rida ihop :)
Men annars absolut!

kika här så hänger du med:
emblaocheliza.blogg.se

Vad söta ni är men om jag ska våga säga något så är det att du lutar dig för mkt bakåt, försök att sitta mer upprätt. Sista bilden tycker jag bäst om. Där verkar det som om du sitter bäst... Sen gör du en sak som jag alltid gör med....du letar diamanter i manen. ;) Höj blicken alltså.:)

Här kommer några bilder på min väldigt spända kille. (livrädd för barnvagnen:D) Obs: Jag har inte ridit på över 1 år pga graviditet.

ridbilder014-1.jpg

ridbilder023-1.jpg

ridbilder054.jpg

ridbilder012-1-1.jpg

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 725
Senast: LenaH
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 228
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·
Körning Det finns ju redan en bildtråd men nu tycker jag det var dags med en filmtråd på våra körhästar! Kritik är välkommen om man vill det...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama