Politik i USA

Ser en sändning där de håller på att tröska igenom (det försenade) godkännandet.
När de kommer till Georgia reser sig någron för att framföra en protest:

- Vi har tveksamheter om att valet har varit korrekt (några mer detaljer om vad...)
- Finns det i skrift, undertecknat på det sett som krävs?
- Vi hade tidigare idag. Men efter händelserna har det dragits tillbaka.
* massor av applåder*
- Då räknas inte protesten och elektorsrösterna från Georgia ingår i räkningen.

Och medan jag skriver kör de liknande ordväxling om Michigan.

Finns det ngt klipp på ovanstående? Är nyfiken på reaktionerna.

Denna dök precis upp i flödet (hoppast det är okej med lite galgenhumor...)

1610010591382.webp

Ser just nu på Robert Moore/ITV som följer med mobben in i Capitol Hill.

Det som verkligen är annoying är att människorna som väller in verkligen tror att de gör rätt, att valet verkligen var riggat, att de nu verkligen håller på att ställa allt till rätta.

Nu säger Donald Trump att det kommer bli en orderly transition of power den 20:e.

...och varför ser jag framför mig hur Mike Pence (av alla människor) vrida upp Trumps vänsterarm på hans rygg, medan han säger ovanstående..?

Eftersom Pences stabschef inte ens släpptes in i vita huset i natt och Pence och Trump tydligen inte har haft någon kontakt så tvekar jag att det var Pence som ligger bakom.

Hon hade en Trump flagga på rumpan, så ja sorgligt att hon blivit skjuten absolut och sorry för victim blaming, men om man bryter sig in i Capitol då löper man risk att skadas.
Jag skulle till och med gå så långt som att säga att det inte är "victim blaming". Jag tycker inte någon av de som själva tagit initiativ och genomfört dessa totalt vidriga handlingar kan kallas för offer, faktiskt. Det må låta hårt och naturligtvis förtjänar ingen att dö, det borde ha kunnat undvikas, men "offer" i den betydelsen kommer jag aldrig att kunna se dem som.

Jag skulle till och med gå så långt som att säga att det inte är "victim blaming". Jag tycker inte någon av de som själva tagit initiativ och genomfört dessa totalt vidriga handlingar kan kallas för offer, faktiskt. Det må låta hårt och naturligtvis förtjänar ingen att dö, det borde ha kunnat undvikas, men "offer" i den betydelsen kommer jag aldrig att kunna se dem som.
Jag tänker att om du utför en terrorhandling, vilket jag anser detta vara, så får du räkna med att mista livet

Såg video från när hon blev skjuten, det var ett par män som försökte bryta upp en dörr. Då avlossades skottet som träffade henne som stod snett bakom de. Säger inte att hon är skuldfri, men att skjuts med riktiga kulor in mot en folkmassa. Detta kommer nog spä på hela Qanon rörelsen ännu mer 😕

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 747
Senast: Bortglömd
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar