Checka in med era vänner från minoritetsgrupper

Jag tror han kommar försöka inte minst för att han vill ha Nobelpriset typ. Det är nog så barnsligt som man kan vänta sig från honom att Obama fick minsann priset och det vill han OCKSÅ ha.

Många pro-Trump människor hävdar att han är bra för just världsfreden och att han kan göra skillnad. Jag vill bara kräkas
Han har redan föreslagits under sin förra period, inte för att jag vet varför han skulle fått det då heller men Nobelkommitén delar min åsikt. 😄

Jag tror du misstolkar mitt "normal människor". Jag syftar på folk som inte är stenrika och födda med silversked i munnen utan växer upp till att bli vanliga "löneslavar".
I övrigt håller jag med om meningen du skrev, samhället är inte människovänligt alls och det är för mig en gåta att inte fler slås ut fullständigt med den elitistiska syn som genomsyrar allt.

Vi kanske menar mer eller mindre samma sak, men "pratar om" varandra?

Jag menar att det inte är människorna som inte är "normala", utan att människor är individer som i ett allt annat än människovänligt samhälle tvingas in i "onormala" situationer, där hens egen identitet inte får någon plats.

Jag förstod dig först som att du menade att "normala människor" inte är individer, men nu förstår jag (tror jag) att vi nog menade i stort samma sak, att samhället inte är särskilt tillåtande för individer som inte passar in i en snäv heteronormativ, frisk, produktiv bild av hur en "god samhällsmedborgare" förväntas vara.

Vi kanske menar mer eller mindre samma sak, men "pratar om" varandra?

Jag menar att det inte är människorna som inte är "normala", utan att människor är individer som i ett allt annat än människovänligt samhälle tvingas in i "onormala" situationer, där hens egen identitet inte får någon plats.

Jag förstod dig först som att du menade att "normala människor" inte är individer, men nu förstår jag (tror jag) att vi nog menade i stort samma sak, att samhället inte är särskilt tillåtande för individer som inte passar in i en snäv heteronormativ, frisk, produktiv bild av hur en "god samhällsmedborgare" förväntas vara.
Ja vi pratar nog delvis om varandra. Jag håller med i det resonemang du förde om samhället och det är en sak jag ofta diskuterar framförallt när det kommer till sjukskrivningar pga pyskisk ohälsa och (oönskad) arbetslöshet. Jag syftade dock i mitt inlägg om normala människor helt på den stora massan som inte har medfödda fördelar. Ordet normal kan ju i sådana här sammanhang betyda så många olika saker.

• Gilla
Reactions: MML
Vi lever i ett samhälle som drivs av konsumtion som drivs på av de redan rika som vill sälja mer och därför vill få oss att jobba mer så de kan sälja mer och bli ännu rikare och sedan kan de bli president och bestämma vad som får säljas
Det är ju då bäst om alla vill likadant så ingen vill ha något annorlunda som de inte tjänar pengar på

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka