Politik i USA

Problemet är att Trump är en kultledare och det spelar ingen roll hur dement han är. Hans kultmedlemmar kommer att rösta på honom vad han än gör. Biden är beroende av compos mentis, 'normala' väljare. Särskilt de som ännu är obestämda. Därför slår hans dåliga insats i första debatten så hårt. 2020 var alla helt övertygade om att en mandatperiod till av Trump skulle betyda slutet på amerikansk demokrati och det är om ännu mer sant nu än det var då. 2024 är entusiasmen för Biden mycket mindre, ffa pga hans ålder.

Demokraterna och Biden behöver övertyga ffa obestämda väljare att en gammal Biden är bättre än en gammal och galen Trump.
 
Problemet är att Trump är en kultledare och det spelar ingen roll hur dement han är. Hans kultmedlemmar kommer att rösta på honom vad han än gör. Biden är beroende av compos mentis, 'normala' väljare. Särskilt de som ännu är obestämda. Därför slår hans dåliga insats i första debatten så hårt. 2020 var alla helt övertygade om att en mandatperiod till av Trump skulle betyda slutet på amerikansk demokrati och det är om ännu mer sant nu än det var då. 2024 är entusiasmen för Biden mycket mindre, ffa pga hans ålder.

Demokraterna och Biden behöver övertyga ffa obestämda väljare att en gammal Biden är bättre än en gammal och galen Trump.
Det fanns liksom en liten chans i början på 2021 där republikanerna hade kunnat distansera sig från honom. Men när ledande politiker inte klippte banden, förmodligen för att de var rädda att de skulle tappa väljare själva, så blev det pö om pö normaliserat igen. Skulle inte ens säga att media hanterat det så dåligt heller (nu räknar jag inte Fox och Newsmax), de har överlag varit väldigt avståndstagande. Men när han annonserade att han skulle kandidera igen så är det ju tyvärr naturligt att han behöver talas om mer. Men ärligt talat är mitt intryck att de överlag gör ett bättre jobb än vad SVT gör vad gäller att hantera SD.

Sedan är det väl värt att påpeka att när media nu belyser Bidens "skick" så är det så att det finns en gnuttas chans att han skulle kunna backa innan DNC-stämman. Det finns inget sånt scenario med Trump.
 
Tyckte den passade in i den här tråden.

Screenshot_20240704_141358_Instagram.webp
 
I primärvalen inför 2020 så gillade jag aldrig Kamala Harris, hennes tid som åklagare var allt annat än progressiv och såg henne mer som en "moderat" eller centristiskt Demokrat. Däremot så tyckte jag att hon var vass när hon tog fram sin åklagarsida när Kavanaugh frågades ut av senaten, och det är ju precis sånt motstånd Trump skulle behöva nu. Noterade även att många opinionsundersökningar visar att hon ligger bättre till mot Trump, både än Biden och andra demokrater. Det tror jag många är förvånande över, tbh.

Sedan läste jag den här texten, av min husgud Mehdi Hasan - som verkar haft samma invändningar som jag gällande Kamala förr. Men han har nu landat i hon kanske är exakt vad USA skulle behöva nu. https://www.theguardian.com/comment...mala-harris-joe-biden-election-2024-democrats

Efter att jag läst artikeln så framstod det som att mitt twitterflöde "organiskt" kommit till samma slutsats, och jag såg bla. den första videon som finns i den här länken: https://www.thecut.com/article/kamala-harris-president-memes.html och det känns som att jag har tagit the Coconut Pill, och blivit team Kamala.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 430
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 745
Senast: Bortglömd
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 238
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 006
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kryp i skafferi
  • Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Hindertyper på hopptävling

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp