Någon här som kollade på debatten mellan Trump och Biden? Jag är ju annars typen som faktiskt kan lyssna på hela förhandlingar gällande Trumps olika rättsfall, men det fick inte att se det här i sin helhet
Jag antar att tanken med en så ovanligt tidig debatt var att visa upp en Biden som skulle vara ungefär som på State of the Union våras, för att stilla oron över att han verkat vara för gammal. Istället blev det långt mycket mer katastrofalt än tom. kritiker förväntat sig. Så nu råder det viss panik, och tbh tror jag också att det bästa vore att Biden fattade ett beslut om att stå tillbaka, och inte föreslå Kamala och att helt släppa delegaterna fria att välja någon ny på DNC-konventet i slutet av sommaren. Tyvärr tror jag inte att Biden kommer göra det.
Imorgon kommer förresten SCOTUS avgörande vad gäller åtalsimmunitet för Trump. Hur mörka beslut de än fattat senast i fredags, som att riva upp Chevron-doktrinen (något som kommer kunna få enormt negativa konsekvenser för hela USA) och att okeja kriminalisering av hemlösa.... så tror jag inte att de kommer ge honom full immunitet, möjligen kan de kanske ge viss immunitet i "official acts" som kan begränsa åtalen något - men inte riva upp dem. Jag tror dock att Thomas och Alito (och kanske Gorsuch) kommer vilja ge full immunitet, men att Roberts och Barrett förhoppningsvis är snäppet förnuftigare och hamnar på samma sida som de tre liberala domarna. Kanske gör tom. Kavanaugh det.