Jo, men Trump lyckades som bekant tillsätta domare till HD, det minns nog många konservativa med värme. Tyvärr. Och det pågår ju i väldigt många stater, men "don't say gay"-lagen är förstås något i särklass och överjävlig.Trump är inkompetent och lat. Han fick faktiskt inte igenom särskilt mycket lagstiftning under tiden han var president. Vi har redan sett hur snabbt det gått i Florida att lagstifta mot kvinnors ´rättigheter, lgbtqi+ utbildning osv. DeSantis är Trumps mer extrema, energiska och intelligenta jämlike.
Jag hoppas faktiskt att han iaf just nu (och för i sammantaget en bagatell) låter Trump fortsätta häva dynga över DeSantis.
Men apropå DeSantis, har du läst texten där han beskrivs som asocial när han kampanjar? Och det värsta av allt, han äter chokladpudding MED HÄNDERNA offentligt (lol). Jag kan inte bry mig mindre om han gör det, det är väl det minst alarmerande med honom. Men det har fått stor spridning.
https://www.thedailybeast.com/the-r...l-is-already-getting-gov-ron-desantis-proofed