Politik i USA

Hmm …
77A0D7BD-B8BB-4314-B4D7-A7F2A5B143D1.webp

Pelosi har nu talat med Pence om att öppna det 25:e Amendmentet.
Vice-president Pence behövs för påbörja en sådan process.

Och om han inte vill, har hon som nästa alternativ en ny impeachment.

"I join the Senate Democratic leader in calling on the Vice President to remove this President by immediately invoking the 25th Amendment," Pelosi said. "If the vice president and the Cabinet do not act, the Congress may be prepared to move forward with impeachment that is the overwhelming sentiment of my caucus and the American people."

https://edition.cnn.com/2021/01/07/...nt-25th-amendment-congress-schumer/index.html
Undrar när man kan tänka sig att han svarar?

Fördelen med impeachment v 25th är att även om impeachment tar längre tid och är mycket krångligare skulle det innebära att Trump därmed inte kan väljas till ett federalt ämbete igen, vilket automatiskt diskvalificerar honom från att kandidera 2024.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 747
Senast: Bortglömd
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar