Uhm men de försökte inte få tag i dem... det var det som var skillnaden.Berätta du för mig vad du tror skulle hänt om de som var aktiva i kravallerna fått tag i de som deltog i toppmötet? Tror du själv att de skulle bjudit på saft och bullar eller skulle de använt samma vapen mot dem som de använde mot polisen, bl.a. brandbomber och gatstenar?
Jag tror inte det är mycket mening med att diskutera det här med dig. Terrorism har inte använts om folkmobbar i andra sammanhang. Om det kommer fram att det här var något annat kan det kanske klassas som försök till en terrorattack men jag har än så länge själv inte sett något som direkt tyder på det än mindre bevis.
Terrorismfrågan diskuterar du egentligen med någon annan som sagt. Jag går väl framöver på vad tidningarna kallar det, så jag får väl vänta och se, men använde terrorism som jag personligen tyckte passade väl så länge.
Jag använde absolut delvis ordet för att det oftare använts om personer med annan hudfärg än den merparten av dessa hade.
Så jag håller fortfarande inte på att diskutera något ord hit och dit. Jag diskuterade nu senast din märkliga jämförelse mellan detta och Göteborgskravallerna som ju inte känns ens som besläktade.