Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"immediately" .. not so ... Ser verkligen ut som att han läser från promptern. Verkar som han har blivit rädd, rädd för vad han kunde ställa till med, rädd för att bli avsatt, rädd för dåligt eftermäle, rädd för att förlora stöd. Kanske har det plötsligt gått upp för honom att det inte bara var en dokusåpa?Ny video från presidenten
Han låter inte som han brukar när han pratar. Undrar om någon annan har granskat och han håller sig strikt till manus?
Det framstår väl som mer osannolikt att Pence skulle gå med på det nu, och det skulle kännas förjävligt om han kom undan så. Samtidigt så är det väl ett sätt som Pence kanske skulle kunna vinna över Trumps bas som blivit kritiska mot honom igen, om han siktar på att kandidera själv 2024.Det har ju funderats en del tidigare på om Trump skulle abdisera innan 20. Januari för att låta Mike Pence benåda (pardon) honom. Nu har han åtminstonde en bra anledning att gå av tidigare.... men frågan är om det kommer hända. Spännande.
Känner mig lite beklämd över att även om förvånansvärt många republikaner separerat sig från Trump, så sitter det jäkligt långt inne att också lägga skuld på de som drivit hans linje om valfusk hårt. Inte för att det är förvånande, men ändå. Den som visat mest ryggrad nu, och även i början av förra året är väl Mitt Romney. Även om jag ställer mig djupt kritisk till många av hans åsikter som är religiöst grundade, så blev jag ganska rörd när han röstade för att fälla Trump för en av två punkter åtminstone den 5 februari. Kraken hamnade ju dessutom på ett flygplan med pro-Trumpers inför onsdagens cirkus och häcklades ganska rejält redan då.
Det känns oerhört splittrat för mig att det är just Mitt Romney som är Trumps största och mest rakryggade motståndare bland republikanerna.Den som visat mest ryggrad nu, och även i början av förra året är väl Mitt Romney. Även om jag ställer mig djupt kritisk till många av hans åsikter som är religiöst grundade, så blev jag ganska rörd när han röstade för att fälla Trump för en av två punkter åtminstone den 5 februari. Kraken hamnade ju dessutom på ett flygplan med pro-Trumpers inför onsdagens cirkus och häcklades ganska rejält redan då.
Det är svårt att inte skratta åt det, även om man vet bättre och det svårt att förstå hur någon kan resonera sig fram till att det är okej...Det känns oerhört splittrat för mig att det är just Mitt Romney som är Trumps största och mest rakryggade motståndare bland republikanerna.
...efter att han kört 12 timmar bil med familjens hund på bilens tak i juni 1983, eftersom hunden hade fått diarré och därför inte kunde vara kvar inne i bilen.
Jag editerade till en länk om händelsen.Det är svårt att inte skratta åt det, även om man vet bättre och det svårt att förstå hur någon kan resonera sig fram till att det är okej...
Bra med en länk, läst om det innan (först trodde jag dock att han bara bundit fast kraken på taket...) för det är väl en av förhållandevis få skandaler.Jag editerade till en länk om händelsen.
Det jag först skrev blev alldeles för roligt i förhållande till vad som faktiskt hände.
Mitt Romney blir 74 i år. Han är sannolikt på väg att kliva av de större uppdragen och har nog därmed möjlighet att ta sig lite mer svängrum för egna åsikter (till en viss gräns). Hans framtida karriär står inte på spel om man säger så.Det känns oerhört splittrat för mig att det är just Mitt Romney som är Trumps största och mest rakryggade motståndare bland republikanerna.
...efter att han kört 12 timmar bil med familjens hund på bilens tak i juni 1983, eftersom hunden hade fått diarré och därför inte kunde vara kvar inne i bilen.
Edit: det där sista kom jag ihåg fel.
Hunden fick diarré uppe på taket, spolades av på en bensinmack - och fick fortsätta blöt på taket.
https://www.britannica.com/explore/savingearth/a-man-a-dog-and-a-lawless-12-hour-journey
Haha, alltså 74 verkar ju inte riktigt ses som någon ålder att tala om i sammanhanget.Mitt Romney blir 74 i år. Han är sannolikt på väg att kliva av de större uppdragen och har nog därmed möjlighet att ta sig lite mer svängrum för egna åsikter (till en viss gräns). Hans framtida karriär står inte på spel om man säger så.
Nä jag vet. Men finns det någon bättre förklaring? Någon som plötsligt fått ett samvete är kanske inte så troligt.Haha, alltså 74 verkar ju inte riktigt ses som någon ålder att tala om i sammanhanget.
Fast just han tycks ju ha varit ganska uttalat emot Trump sedan 2016 ändå.Nä jag vet. Men finns det någon bättre förklaring? Någon som plötsligt fått ett samvete är kanske inte så troligt.
Han fick sin plats i senaten 2019. Senatorer sitter i sex år. De har råd med ”svängrum”.Nä jag vet. Men finns det någon bättre förklaring? Någon som plötsligt fått ett samvete är kanske inte så troligt.
De som säger upp sig nu, sitter de kvar i senaten eller hur funkar det? (dvs säger de upp sig från bara sitt uppdrag under Trump eller är det hela platsen?)Han fick sin plats i senaten 2019. Senatorer sitter i sex år. De har råd med ”svängrum”.