Politik i USA

De allra flesta ar "rednecks" som bor i "bushen" nagonstans och varken foljer nyheter pa tv eller i tidningar. De foljer sina sociala medier och TROR verkligen pa Trump. Det ar lite som "brainwashing", de ar oerhort besvikna pa politiker och ville verkligen ha Trump, som lovade job och bra ekonomi.
Manga ar dessutom klara rasister, om jag bara kunde tala om hur manga ganger jag horde att "invandrare som dig" var jatte bra nar jag bodde i South Carolina. De flesta ar daligt utbildade och nar deras folkvalda (las Ted Cruz och andra) haller med och uppmuntrar deras idol, Trump, sa tror de verkligen pa det de gor.

Jag tycker synd om dem ... och jag kanner flera personligen (om an inte val) de ar de mest lurade pa mycket lange.

Men de som arresterats än så länge är inte poor white trash. Många är medelklass och vissa arbetar tom federalt. Hotell i DC är dyrt så det var inte de som reste från hela landet för att delta. De äger företag, har välbetalda arbeten som kräver utbildning och liknande. Men en del MAGAt är definitivt demografin (liksom i de flesta andra länder i västvärlden) relativt outbildade vita män som indoktrinerats av Fox i USA och andra medier i andra länder och som är de stora förlorarna i takt med globaliseringen och att de genom kön och färg inte längre automatiskt börjar på toppen och är bittra som satan över det.

Men de som arresterats än så länge är inte poor white trash. Många är medelklass och vissa arbetar tom federalt. Hotell i DC är dyrt så det var inte de som reste från hela landet för att delta. De äger företag, har välbetalda arbeten som kräver utbildning och liknande. Men en del MAGAt är definitivt demografin (liksom i de flesta andra länder i västvärlden) relativt outbildade vita män som indoktrinerats av Fox i USA och andra medier i andra länder och som är de stora förlorarna i takt med globaliseringen och att de genom kön och färg inte längre automatiskt börjar på toppen och är bittra som satan över det.

Ingen, absolut inte jag, har kallat dem "white trash". Dessutom ar det inte vita outblidade vita man, det finns lika manga kvinnor (om inte fler) som ar rabiata forsvarare av Trump.
Jag tror inte att de alra flesta forvantat sig att "borja pa toppen" ... daremot tror jag de inte kan tanka sig att nagon "annorlunda" (brun, svart, eller Asian) har makt och position i samhallet.

Det finns manga, manga "red necks" som ar medelklass, men medelklass betyder inte att man har akademisk utbildning. Det finns manga yrkesgrupper utan akademisk utbildning som tjanar mycket bra.

Svt säger att medan de stormade capitoleum så satt Trump och ringde runt till senatorer för att få dem att skjuta upp valprocessen. Tyvärr lyckades han ringa upp fel, den senatorn pratade med CNN.
Finns det ingen ände på galenskapen?

Nu börjar det bli uppenbart varför Dems och Pelosis plötsligt ökade aktivitet igår att kortsluta Trump omedelbart. Pence skulle hängas, och det finns filmer på en mob inne i Capitolium som vill få tag på Pelosi.
Allt medan Trump gick omkring i Vita Huset och var helt exalterad, och fattade inte varför de omkring honom var oroade över händelseutvecklingen.

Nu börjar det bli uppenbart varför Dems och Pelosis plötsligt ökade aktivitet igår att kortsluta Trump omedelbart. Pence skulle hängas, och det finns filmer på en mob inne i Capitolium som vill få tag på Pelosi.
Allt medan Trump gick omkring i Vita Huset och var helt exalterad, och fattade inte varför de omkring honom var oroade över händelseutvecklingen.

Det är så sjukt att det finns inte... och enormt skrämmande.

Sjukt naturligtvis, men svårt att känna någon som helst sympati för Pence. Han har varit medlöpare åt en galen man i många år.

Dem. Jason Crow, instängd vid stormingen:
”The president is directly to blame but the president has shown us for a very long time who he is,” Crow said of President Donald Trump. “His enablers, the people around him, the members of Congress, allowed us to get to this point. This is the inevitable conclusion of Donald Trump. But people let him get this far, and we have to have a very hard conversation about why and how.”

Jag å andra sidan förstår inte riktigt hur en kan vara förvånad. Trump och hans följare har gjort tydligt för lääänge sen var de står. I mina ögon är detta inte oväntat.
Berätta mer om när du förutspådde att en Trumpmob skulle söka efter vicepresident Pence inne i Capitolium för att sedan lyncha honom i en redan färdiggjord galge.

Ända sen valet (eller redan innan) har man väl befarat våld av Trumpanhängare och Trump har eldat på med sina tal. Det oväntade var väl hur långt mobben kunde ta sig utan att bli stoppade.
För mig är det en märkbar gradskillnad i att befara våld av Trumpanhängare, och en befintlig mob som vill lyncha sin egen vicepresident Pence inne i Capitolium.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 747
Senast: Bortglömd
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar