Politik i USA

De som säger upp sig nu, sitter de kvar i senaten eller hur funkar det? (dvs säger de upp sig från bara sitt uppdrag under Trump eller är det hela platsen?)
Du menar Betsy de Vos? De säger upp sig från ”regeringen”, alltså från sina ministerposter. Du kan bara ha ett jobb åt gången, så ingen av dem sitter i senaten. Det är ju därför Kamala Harris senatorsstol har fått en ny person: hon har ju ett bättre jobb snart.

Du menar Betsy de Vos? De säger upp sig från ”regeringen”, alltså från sina ministerposter. Du kan bara ha ett jobb åt gången, så ingen av dem sitter i senaten. Det är ju därför Kamala Harris senatorsstol har fått en ny person: hon har ju ett bättre jobb snart.
Aha, såpass!

1610125507637.webp

Tja, han har ju en poäng. :cautious:

Nånstans så känner jag att detta var bland det bästa som kunnat hända. Nu kan väl INGEN, med minsta förstånd, förneka White Privilege eller racism (i USA inte minst). Det finns inga argument kvar. Händelserna visar med strålkastarljus på hur det ligger till. Om någon för en sekund tvivlat, så ... here it is! Jag tror att dessa händelser är extremt viktiga och "värdefulla".

Nånstans så känner jag att detta var bland det bästa som kunnat hända. Nu kan väl INGEN, med minsta förstånd, förneka White Privilege eller racism (i USA inte minst). Det finns inga argument kvar. Händelserna visar med strålkastarljus på hur det ligger till. Om någon för en sekund tvivlat, så ... here it is! Jag tror att dessa händelser är extremt viktiga och "värdefulla".
Jag är inte så säker på det, basen som var där tycker som de tycker och allt för få tar rejält avstånd.

Pelosi har pratat med Pentagon för att säkerställa att kärnvapenkoderna inte används under de här sista dagarna.

“This morning, I spoke to the Chairman of the Joint Chiefs of Staff Mark Milley to discuss available precautions for preventing an unstable president from initiating military hostilities or accessing the launch codes and ordering a nuclear strike,” the speaker wrote. “The situation of this unhinged President could not be more dangerous, and we must do everything that we can to protect the American people from his unbalanced assault on our country and our democracy.”
independent.co.uk

Pelosi ligger inte på latsidan.
Då inte 25:e längre är aktuellt, så har Trump att välja på att avgå, eller så blir det riksrätt i början på nästa vecka.

-----------------------------------
Here's a portion of the latest version of the articles of impeachment that will be formally introduced by House Judiciary Democrats on Monday, provided by a Democratic source. It includes one article: “incitement of insurrection.”

"President Trump’s conduct on January 6, 2021 was consistent with his prior efforts to subvert and obstruct the certification of the results of the 2020 presidential election. Those prior efforts include, but are not limited to, a phone call on January 2, 2021, in which President Trump urged Georgia Secretary of State Brad Raffensperger to ‘‘find’’ enough votes to overturn the Georgia presidential election results and threatened Mr. Raffensperger if he failed to do so. In all of this, President Trump gravely endangered the security of the United States and its institutions of government. He threatened the integrity of the democratic system, interfered with the peaceful transition of power, and imperiled a coordinate branch of government. He thereby betrayed his trust as President, to the manifest injury of the people of the United States."
cnn.com

Pelosi Threatens Impeachment if Trump Doesn’t Resign ‘Immediately’

The House could vote on impeachment next week. President Trump will not attend President-elect Joe Biden’s inauguration. With less than two weeks left of Mr. Trump’s presidency, a wave of resignations hits his cabinet.
NYTimes

Pelosi ligger inte på latsidan.
Då inte 25:e längre är aktuellt, så har Trump att välja på att avgå, eller så blir det riksrätt i början på nästa vecka.

-----------------------------------
Here's a portion of the latest version of the articles of impeachment that will be formally introduced by House Judiciary Democrats on Monday, provided by a Democratic source. It includes one article: “incitement of insurrection.”

"President Trump’s conduct on January 6, 2021 was consistent with his prior efforts to subvert and obstruct the certification of the results of the 2020 presidential election. Those prior efforts include, but are not limited to, a phone call on January 2, 2021, in which President Trump urged Georgia Secretary of State Brad Raffensperger to ‘‘find’’ enough votes to overturn the Georgia presidential election results and threatened Mr. Raffensperger if he failed to do so. In all of this, President Trump gravely endangered the security of the United States and its institutions of government. He threatened the integrity of the democratic system, interfered with the peaceful transition of power, and imperiled a coordinate branch of government. He thereby betrayed his trust as President, to the manifest injury of the people of the United States."
cnn.com
Upplys en som inte riktigt hängt med: Varför är 25:e inte aktuellt längre?

Upplys en som inte riktigt hängt med: Varför är 25:e inte aktuellt längre?

Pence verkar inte vara pigg på det och då faller allt.

Fö så börjar arresteringarna hagla nu, först alla de som filmade sig själva när de bröt sig in i kongressen. Mannen som tog bilder på sig själv när han satt i Pelosis stol och sade mindre trevliga saker om henne. Han gick vilse och letade efter en toalett. Mannen som filmas när han går omkring i kongressen med sitt personalkort runt halsen.

https://idahonews.com/more-to-watch/boise-man-goes-viral-after-making-his-way-onto-senate-floor som skäms och bara gjorde det i stundens hetta - för det är därför man packar utrustning när man reser från Idaho till Washington. Det är han som fotograferades när han satt i talarstolen.

En annan är en nyligen invald delstatsrepresentant som nu uppger att han är där som journalist samtidigt som någon filmat honom när han skriker Trump, Trump och bryter sig igenom dörrarna. En CEO och en annan som är son till en domare i Brooklyn han är den med bisonhorn på huvudet och en kevlarväst med police på sig. Finns en bild på honom när han går nerför en trappa tillsammans med andra. Men enligt hans bror blev han inknuffad mot sin vilja av andra demonstranter.

Några terrorister kletade in väggarna med bajs, förhoppningsvis kan FBI få fram dna från det (går tydligen) vilket definitivt knyter dem till brott.

Jag är inte så säker på det, basen som var där tycker som de tycker och allt för få tar rejält avstånd.

De allra flesta ar "rednecks" som bor i "bushen" nagonstans och varken foljer nyheter pa tv eller i tidningar. De foljer sina sociala medier och TROR verkligen pa Trump. Det ar lite som "brainwashing", de ar oerhort besvikna pa politiker och ville verkligen ha Trump, som lovade job och bra ekonomi.
Manga ar dessutom klara rasister, om jag bara kunde tala om hur manga ganger jag horde att "invandrare som dig" var jatte bra nar jag bodde i South Carolina. De flesta ar daligt utbildade och nar deras folkvalda (las Ted Cruz och andra) haller med och uppmuntrar deras idol, Trump, sa tror de verkligen pa det de gor.

Jag tycker synd om dem ... och jag kanner flera personligen (om an inte val) de ar de mest lurade pa mycket lange.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 747
Senast: Bortglömd
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar