Nu kommer visserligen jag och pojkvännen att rösta precis likadant, med undantag för att vi kryssar olika personer, så för oss är ju inte detta nåt "problem", men trots det har vi vissa skilda åsikter i politiken, och det är ju det som är kul. Jag skulle somna om jag var tillsammans med någon som tyckte exakt som jag. Dessutom gillar jag att ibland bli tvungen att ifrågasätta och vrida på mina egna sanningar. Jag är väldigt politiskt intresserad, så jag skulle inte kunna vara tillsammans med någon som tyckte politik var tråkigt, det skulle nog bli ett större problem än om vi tyckte olika.
Jag skulle inte ha några som helst problem med att min partner röstar inom "mitt" block och troligtvis så skulle även det andra blocket funka förutsatt att
1. pesonen är öppen och ödmjuk inför sina åsikter. Det gäller visserligen även om hen skulle rösta på mitt parti. folk som biter tag i en sten och vägrar ens lyssna på andra perspektiv har jag väldigt svårt för!
2. att vi fortfarande delade vissa grundläggande värderingar, att alla människor är lika mycket värda, t.ex.
Därför skulle jag aldrig kunna vara tillsammans med någon som röstar SD, SvP eller något annat nasse/rasse-parti. Kan inte tänka mig något mer avtändande än en person som gör skillnad på folk och folk på det sättet. Det och rökning är väl typ mina enda deal-breakers