PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Filosofen skrev:
Jag är också PNH:are :D Vi är i början på Level 2 min häst och jag, vi har hållt på med detta sen i februari så vi är färskingar.

Har ännu inte sänt in någon video kommer väl kanske att göra det. Men det känns inte så viktigt.

Favoritövning är svårt att plocka ut men liberty är ju urkul, speciellt squeezgame över hinder! Friendlygame var helt fantastiskt när jag vann det så långt att jag fick klappa honom över hela kroppen utan att han högg :)

Jag har en jättebra tränare men hon är inte officiell PNH tränare men har däremot gjort 1,2,3 levels och även jobbat med hästar och människor i flera år. Nästa sommar ska vi förhoppningsvis på kurs för Honza Blaha (fd Parellinintruktör) som en fantastisk hästmänniska.

Jag är gärna med och pratar PNH! :banana:

Jag kan klappa min häst över hela kroppen utan att hon ens markerar att hon vill bita. Och jag ahr inte tränat en ända sekund PNH, personligen tycker jag att det är fjolligt.

håller fullständigt med nissepisse .. min häst gör allt jag ber honom och jag skulle aldrig för mitt liv träna sånt trams.

Honza Blaha? Bara namnet insinuerar att det är nån msyko människa... ;) Att kunna klappa hästen över hela kroppen är inte PNH, det handlar om vanlig vettig hästhantering...

Ingen i den härtråden som har steg 1 skivorna etc att sälja? Och behöver man sticken och det andra som man kan shopa?

Hörrni Pissenisse, Nicodemus, Angely. Tycker att ni kan vara inne på någon annan sida o kritisera sådant ni inte vet något om!!!! :smirk: Om ni hade vetat vad vi skriver om här inne så hade ni inte skrivit så dumma inlägg!!!

Det tog iallafall 441 inlägg innan någon var tvungen att förstöra tråden!!! :crazy:

Hej Falun! Vi är allt här! Trigger är nu friskförklarad av kiron!!! :banana:
Nu kom jag inte in på den där E-post sidan igen! Får bara upp ett med att sidan inte kan hittas....
Första sidan har ju en liten filmtrailer om "5-day slevel 1 beginner camp". Men alla bilder kan ju inte vara från level 1?? Eller har jag missat något? :confused:

Hi hi!

Läs igenom tråden o se ifall ni tror att ngn överhuvudtaget bryr sig om vad ni anser är fjolligt eller inte!?
Tror att Nissepisse o Nicodemus+ Angely hamnat lite fel! Ni är inte ute på känsligt område, utan ni försöker få till gungning på stadig mark!
Haha....Lycka till!:bow: :bump: :banana: :rofl: :rofl:

Hmm Angely och Nicodemus, tyks som vi med lite mer "normal" ridning (för mig) Inte passar här. Men men jag vet fortfarande vad jag tycker om PNH, en liten fråga bara varför i helvete rider ni ibland på rostigt bett (Vet om några som bara rider PNH och dem har det) Sjukt som fan!

Pissenisse skrev:
en liten fråga bara varför i helvete rider ni ibland på rostigt bett (Vet om några som bara rider PNH och dem har det) Sjukt som fan!
Har du då, inte sätt alla westernryttarna som bara rider på rostiga bett.... du kanske ska prova och se vad som händer....

Pissenisse skrev:
Hmm Angely och Nicodemus, tyks som vi med lite mer "normal" ridning (för mig) Inte passar här. Men men jag vet fortfarande vad jag tycker om PNH, en liten fråga bara varför i helvete rider ni ibland på rostigt bett (Vet om några som bara rider PNH och dem har det) Sjukt som fan!

Vad är sjuk är att nån som tydligen vet inte mycket själv, kan kasta sten med stängd ögon. I två inlägg VET jag att du vet inget om PNH... Nadda, Zero, Ziltch, Verstehen Sie nicht! Jag har studerat PNH länge nu och ingenstans sa dem att rida med en rostig bett, men andra sidan om du var vettig så skulle du vet att många hästar tycker om smaken. Det är inte skadlig för hästen eller ryttare.

Filosofen kanske också hade en häst som hugg när hon skulle klappa/rubba/borste förut och det är många "normala" ryttare som inte kan klara av att ta tag i detta och lära hästen att njuter av det istället för hata det.

Jag tycker (själv) att ni är välkommen att lägga fram eras synpunkter. Men om ni ska vara bitchy då får ni stanna i den "normala" forumet....ooops sorry! Det finns igen!:cry: Hmmmm, Jag undra varför?:confused:

Äntligen är våren här! :banana: Nästan 20 grader i solen o man kan hålla på med hästarna utan att vara tvungen att sätta på sig massor med kläder så man blir som en michelingubbe! ;) Red Trigger första gången sen han fick helgrönt från kiropraktorn, han var så jädra duktig!!! Helt underbar! :love: Skulle prova CS Horsemans halter men den var för liten, gick knappt över nosen på honom. :smirk: Fick ta den vanliga repgrimman o fästa runt istället! Det gick jättebra! :D :rofl:

Ja Värme är här!:banana: Hoppas att det stanna i år. Före året började fint men strax gick till rengn. Har redan fått första (väldigt lite) sol bränn på axlarna. Och skrapa päls för fullt.

Min ny häst är halt och det ser ut att jag får inte rida honom till sent sommar. Min andra ser ut som en flodhäst (ska fölas). So enter "saffe" stage left. Den busiga. Hmmm Jag är tveksamt att jag kommer får tävla över huvud taget. Rida går bra, lasta är han super duktig (lös kan man bara peta mot transporten), binda ser bra ut, står hur lungt som helst men när man kör en inormt kort sträcka så nåt händer där inne att flyger runt. Så fort du stanna så är han igen hur lungt som helst och igen brottom att komma ut...även när han hänger över bommen. Han har även ätet hö när han hänger där. Jag har nu köpt en övervaktinings kamera så vi kan ser vad händer där inne. Kanske när den Parelli instruktör kommer i juli hon kan råda lite.

Sen jag kan alltid ta Hajlo NSV He made "slow" to an art" :crazy:. Travaren! Så kan jag stutsa över banan med ett ler på ansikt:cry:
Kanske i år stanna jag hemma och arbete på min solbränna!

Vad har ni för ditt mål? Vad vill ni i slutet. Jag vill kunna tävla mer med harmony. Vill bevisa andra att man kan får samma eller bättre resultat utan våld eller att måste tvinga hästen att acceptera nåt. Och var en bra intruktör som människar har lätt att förstår och sammarbeta med.

Så vad är det ni vill? Vad är det i framtiden. Världsklass hoppare? Bäste skogs ryttare?

En måndad till träffen!:banana: :banana: Vad kul! det är spännade!

kicki13 skrev:
Har du då, inte sätt alla westernryttarna som bara rider på rostiga bett.... du kanske ska prova och se vad som händer....

Hmm vet inte om jag skulle låta min häst ridas på ngt sådant när det finns normala bett tillängnat min ridstil. Men jag fick inte svar på varför?

Var lite bussig och förstör inte deras trevliga tråd genom att enbart vara jävlig.

Vill du tjaffsa så finns det bra många andra trådar på Buke där det finns flera på din nivå.

Hej alla glada PNHare!
Nog är det vår!!! Här är rena värmeböljan!:banana:
Idag fick vi äntligen av skorna! Det är så skönt, hoppas nu att allt går bra utan alltför mycket ont o bölder o sånt:crazy:
De går ute dygnet runt nu o har gjort i några veckor. Äntligen riktigt hästliv!:bump:
Mitt mål är nog bara att få min häst att må så bra som möjligt o att ha ett så bra förhållande att inget är omöjligt! Jag är ingen tävlingsmännska, har för dåliga nerver:smirk:
Sen skulle jag vilja ha en häst från föl senare, min kuse är ju 19.
Vet nån nåt bra naturligt avmaskningsmedel???

Rostiga bett- nej men gärna bett i järn. Järn rostar som bekant och blir rostfärgade, dock inte sådan rost som flagar utan helt enkelt ärgat järn. Det smakar sött och hästarna älskar det. Sug på ett järnbett och sedan stoppar du in ett rostfritt bett i munnen på dig själv så kan du förstå varför hästarna föredrar järn!!

Tack Kenneth

Jag skulle precis ta tid att svara detta. Nu är det klart.

It's about time you should up :p

Våren??? Här är rena Sahara :D Härligt!!!

Hur går det med PNHträffen? Hur många blir vi? Är det saker som ska fixas?

NICCAN: Du följer väl med *tittar strängt*? Jag vill inte åka ensam från Göteborg ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
452
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar