PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

kenneth skrev:
Rostiga bett- nej men gärna bett i järn. Järn rostar som bekant och blir rostfärgade, dock inte sådan rost som flagar utan helt enkelt ärgat järn. Det smakar sött och hästarna älskar det. Sug på ett järnbett och sedan stoppar du in ett rostfritt bett i munnen på dig själv så kan du förstå varför hästarna föredrar järn!!
Tack för ett bra svar :D D

Halloj alla glada... :rofl:
Ja det är ju synd att folk gör bort sig och skriver om saker som de inte vet något om men det är väl dem det är synd om och inte oss. :rofl:
Har man inget bättre för sig så är det väl så, orka hålla på!
Ja kiropraktorn har varit ut till oss också så nu är hästarna mycket bra och det är skönt.
Det bär snart iväg med mitt quartersto till tandläkaren igen, känner mig lite orolig att det inte skall ha blivit bättre... Men Torbjörn vet ju vad han gör så jag håller tummarna.
Har ni planerat något mer till träffen? Är det någon som ska på tinkerträffen utanför Avesta i sommar?
Vi kanske ska bjuda in pissenisse och vad den andra nu hette få se om de fortfarande tycker att de kan allt bäst... nej skämt åt sido, nu ska jag inte vara lika barnslig som de! Fy på mig... Tråkit bara med dåliga attityder, det ska väl vara kul att syssla med hästar... Ja ja nog snackat om de!
Hur har det gått med muggen? Kom inte ihåg vem som skrev... sorry!
Kul att kiroppraktorn friskförklarat pållen... :banana:
Nu är det dags att ta fram fotbollen... ska försöka fixa hemsidan så ni kan beställa, ni kommer att ha jätte kul. Den är lugnt värd 500 :-. Våran förening har blivit erbjudna att hjälpa till vi en hopptävling här framöver, då vi bjuder på en fotbollsmatch för tittarna. Hoppas att allt blir som vi tänkt oss och att detta går att genomföra det hade varit kul!
Nu ska jag sussa, ha det bäst! :bump:

Ville bara säga att ni gärna får fråga om det är något ni undrar över!

Jag själv håller på med western men inom PNH finns det representanter från alla ridgrenar! PNH är INTE = western.

:banana: :banana:

Nej PNH:are hittar man lite var stans. Själv har jag har jag ett Danskt halvblod som jag hade tänkt att hoppa med. Han har gått 1,20 klasser, men när jag köpte honom var han ur kondition på flera sätt.

Pissenisse: Ang att kunna ta på sin häst överallt så håller jag med dig om att det är vanligt hästvett. Men vägen till att uppnå detta ser olika ut för alla, och vi har alla olika utgångsläge.

Som CS skrev så hade jag ganska stora problem med min häst han bet och sparkade för borstning sadling och att bli klappad på kroppen. En annan person kanske hade tyckt att det går ju att leva med man får hoppa undan, ryta till eller vad som.... DET TYCKTE INTE JAG. Så jag tog hjälp för att komma över våra problem och PNH blev den METOD jag stöttade mig på för att uppnå detta.

Som Alyssa skrev, hjärtligt välkomna att vara med här och prata och ställa frågor, vi hjälps åt att svara på varandras frågor så gott vi kan :)

Ang Honza Blaha så gå gärna in på hans hemsida och kolla innan ni avfärdar honom! http://www.honzablaha.cz/EN.htm

Han är en av mina absoluta favoriter i hästvärlden
obr008.jpg

obr010.jpg

obr011.jpg

obr022.jpg

Håller me... he is my god:love: :love: :love: :love:
skämt åsido om jag hade varit yngre o så där så hade han varit mitt mål...inte för att jag tror att jag kommit dit men en bättre målbild kan man ju knappast ha!!!!!!!!!!
Filosofen: Jag jobbar på att kunna följa med, vet inte än...
hm...undrar om sängarna är fulla?????
Nu ska vi ut o vandra på asfalt, hitills är de inte så ömma:banana:

Hejsan,
vilket datum sa vi för träffen? Jag ska snacka med de andra så hoppas jag att vi kommer ett gäng men det kan ju vara bra att veta hur många vi blir...
Skulle vara riktigt kul att träffas!
Vi har två nya level 1 filmare i helgen. Jag kan gärna filma på träffen om någon vill, börjar bli expert på det nu. :) Har filmat alla här utom mig själv! hi hi :rofl:
Ska ta tvåan i sommar, ja man måste ju ha mål sen får man se hur lång tid allt tar. Hur går det för er? Min syster hjälper bra många nu så det är jätte kul. Man lär sig ju som sagt av att titta på oxo! Hon är på L3 nu och gör massor med kul saker!
Hej hopp

Vi sa den 9-11 Juni. Och det finns plats så länge. Hittills är det 6-7 st. som kommer.

Hallojsan, jag pratar med mina kompisar i morgon så får du svar... Det låter jätte kul! :)

Alyssa skrev:
Ville bara säga att ni gärna får fråga om det är något ni undrar över!

Jag själv håller på med western men inom PNH finns det representanter från alla ridgrenar! PNH är INTE = western.

:banana: :banana:

Grymmt, bra för jag har många frågor. Så att man kanske ska börja. Ok?

Pissenisse skrev:
Grymmt, bra för jag har många frågor. Så att man kanske ska börja. Ok?
Är du intresserad av western? Vi skall ha en tävling på lördag (20/5), i Bräcke som du kan komma och titta på om du vill.

Pnh är bara så feel .. hitta nåt annat att träna, som lär hästen äta upp mig!!!!

kicki13 skrev:
Är du intresserad av western? Vi skall ha en tävling på lördag (20/5), i Bräcke som du kan komma och titta på om du vill.

Tack för inbjudan nu blev jag riktigt glad här:D:D Mne jag går i skola i skåne, men i sommar kanske?

Pissenisse skrev:
Tack för inbjudan nu blev jag riktigt glad här:D:D Mne jag går i skola i skåne, men i sommar kanske?
Den 15-16 juli skall vi ha B,C o D-tävling i Österåsen, så då kan du komma och titta.

kicki13 skrev:
Den 15-16 juli skall vi ha B,C o D-tävling i Österåsen, så då kan du komma och titta.

Okey häftigt, men det är western, inte PNH? eller jag har noll koll:S

Vill absolut inte säger nåt imot western...jag rider det själv:love: . Men det kankse inte ska hänga ihop med PNH i detta sammanhang. PNH hjälper oss med den ridstil som man föredra inte att det är bara western.

Jag har läst i andra tråder att förmång kopplar PNH/NH med western och det är fel. Men på andra fotet så har det allt att göra med western, lika mycket som hopp, dressyr, körning, och små ponnys.

Jag verkligen hoppas att detta inte låter som jag har den "svärmor" ansikt och har min finger och och vifta:D

Mest inriktad för de främande som läser tråden....

Okeey, men vet du nhur systemen på pnh fungerar, eftersom alyssia eller vad hon nu heter inte är inne så kan jag inte fråga henne? är steg ett typ att man kan klappa hästen utan att den biter en?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
454
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar