Sv: PNH- Någon?
Nu är oskulden borta
Nu har jag haft besök av en NH tränare som har visa mig och min häst: (jag fick också göra)
Vänskapslek
Backa för tryck på nosen
Backa på avstånd (vifta med fingret - handled - arm osv)
Flytta bakdel med tryck
Flytta -"- på avstånd
Flytta framdel med hjälp av tryck
Flytta framdel på avstånd
Flytta till höger och vänster sida om mig på avstånd samt att vi nosade lite på sidvärtes. (jag fick stå vid ett staket och visa höger och vänster
)
Longering
Jo, så "halade jag in" honom
Vet inte vad allt detta kallas för men det var vad vi gjorde. Hur "långt" visade hon oss? Jag vet att det finns ngt som heter lekar och det är olika nivåer!? Jag antar att detta är väldigt basic..
Vi gick tydligen ganska fort fram, men min häst är extremt känslig och vill göra rätt, hon blev impad över att han var så snäll och samarbetsvillig
fast hon kanske har mer problemhästar. Vi har inga problem på backen, det är på ryggen så förhoppnigsiv kan vi plocka med oss detta och få en bra kommunikaiton även där. Vi hann med en del och jag har lite att öva på. Vilken webbsida förklarar lekarna bäst tycker ni?
Lite häftigt att han flyttade bakdelen bara genom att jag tittade, redan andra gången!!!! hur sjukt är inte det! Jag är helsåld och nu ska det NH tränas, för vilken skillnad i kommunikation vi fick min häst och jag.
Så nu ska jag köpa repgrimma och ett bra rep! Det här var skitkul!