H
Hoppla10
Sv: Plastmamma...
HELT RÄTT!!
Detta är ett svar som TS verkligen borde tänka på och leva efter!!
Det verkar som om du inte förstår hur barn är nej.
Behandla honom som om han vore en kompis, tjata inte, be snällt som du skulle bett en kompis, förklara och visa och bete dej schysst.
Du kan aldrig bli annat än en extra vuxen i hans liv men du kan välja om du vill vara en vuxen som är betydelsefull eller om du vill vara idioten som pappa hänger ihop med.
Hans son är och ska vara den viktigaste i hans liv, det är något man får inse när man inleder ett förhållande med någon som redan har barn. Om du inte kan acceptera det så är det bättre att du gör slut än att du går iväg och tjurar som om du var ett bortskämt barn.
Jag hade aldrig accepterat om min sambo gick iväg och tjurade för att jag bryr mej om mina barn och jag skulle aldrig komma på tanken att gå iväg och tjura för att hans barn kommer före mej, det är självklart att det ska vara så.
Hade min sambo satt mej före sina barn så hade han inte varit min sambo för en människa som inte sätter sina barn främst skulle jag inte kunna leva med. Den typen av människa hade inte stått högt i kurs hos mej. Man har valt att skaffa sina barn och det är ens skyldighet att alltid se till deras bästa först.
HELT RÄTT!!
Detta är ett svar som TS verkligen borde tänka på och leva efter!!