Sv: Plastmamma...
Skuggan_
*hugger knappen*
Jag måste fråga, ni som går i anfall mot TS, vart får ni ifrån att hon inte gillar Ungen(!) (mwhohahahaha)?
Helt ärligt så har jag 110% förståelse för att TS blir frustrerad, trött, irriterad när pappan curlar sin son!
Hon blir trött på barnets beteende, inte på barnet själv.
Tycker ni det är ett ok beteende att curla barnet och "inpränta" negativa beteenden? Kan ni inte se TS frustration över att barnet uppför sig illa och blir på råge Uppmuntrad till att göra det?
Ibland är våra känslor svåra att förstå orsaken till och i TS fall så tror jag att hon, om hon satte sig ner och tänkte igenom det hela på en mer grundlig nivå (inte illa menat TS), skulle inse att det är själva uppfostran och beteendet hon blir irriterad över, inte själva pojken!
Till TS
Ett tips för att vända din frustration och göra den hanterbar är att acceptera att det faktist inte är barnet du ska bli frustrerad på!
Detta har tagit mig År att inse, att det faktist är föräldern man ska bli irriterad på om ett barn (upp till en viss ålder) uppför sig illa.
Om någon annans barn springer och skriker och uppför sig illa, tex kastar sten på andra, på allmän plats och föräldern inte bryr sig eller tycker "snäääälla gubben nu mååååste du sluta" sagt med rosor i rösten till en 5 åring, då är det inte barnet utan föräldern som är den som orsakar problemet. Barnet är bara symptomen!
Så nästa gång Ungen (ja nu gör jag det abra för att...) uppför sig illa, se det för vad det är, din pojkväns, i all välmening, felaktiga uppfostran.
/sammet som inte vill ha barn, någonsin.
Skuggan_