Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jag kan lika gärna börja rösta
Jag hade hoppats på att hitta en ulv och allra helst Prussiluskan idag av allt som skrivs. Det verkar inte som någon hittat någon , jag har det inte
Jag kan absolut tänka mig att ändra om något mer framkommer eller om jag ånyo ska behöva rädda mig själv :down:

Jag tror att @fio kan vara den onda utanför lyan DunderKarlsson som viftar hej vilt till lyan så gott hon kan
Förhoppningsvis är hon ulv dock
Jag hittar inget hos fio som tyder på en god fio enligt allt jag skrivit och påpekat under dagen därför

Qitis röstar på fio

• Haha
Reactions: fio
DL1 21:00
18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Nu har jag försökt klura på gårdagens lynch men kommer ingenvart.

Jag har kikat lite på fio och hennes förvirring runt dagDL1. Den känns legitim (dvs söt ulvvalp som ursäkt), men för mig säger det varken nåt ifall hon är god eller ond. Däremot reagerar jag på detta:

Försöker inte alla (goda) ta reda på om andra spelar är goda eller onda? Varför är det upp till nån annan?

Jag tänkte väl mest på de som kan sia osv. Ingen annan kan ju med bestämdhet ta reda på om någon är ond eller god.

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH

20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

qitis 3

cirkus 3
Habina 2
LenaH 2
Lobelia 1

Jfrelin 1
hemlig 1
Får citera röstlistan istället eftersom det verkar vara lögn i helvetet att kopiera in den.

Som jag skrev tidigare tror jag inte att ulvarna medvetet försökt styra röstningen åt något specifikt håll eftersom vi har en ond utanför lyan som ulvarna inte känner till vem det är. Därför tror jag att ulvarnas röster finns spridda. Inte nödvändigtvis uddaröster (även om ulvar självklart kan finnas där också) eftersom de röster som i slutändan blev uddaröster (min på hemlig, bsf på lobelia, elo på jfrelin) kom när det var minst hälften kvar att rösta. Visst vore det smidigt om vi hittade ulvarna i dessa tre röster, men jag vet ju att så inte är fallet eftersom jag vet min egen roll. Däremot så tror jag att ulvarna varit lite försiktiga och inte satsat på att egentligen rösta ut någon. Så vi kanske hittar ulvarna i förstarösterna och eventuella "meningslösa" andraröster?

Det skulle i så fall friskriva fio som ulv. Och Lobelia, som la den första andrarösten. Q, som först la en andraröst på Lobelia. (Därmed inte sagt att de inte kan vara den onda utanför).

QL la egentligen den enda i det läget meningslösa andrarösten eftersom Q i det läget hade tre röster.

Men! Det stora problemet är ju den där jäkla extrarösten som kommer och ställer till i mina resonemang. :arghh:

Dags att börja rösta kanske? (och medans jag skriver detta så röstar Q....)
Jag känner mig lost idag men nånstans måste man ju rösta så...

Blacksmtihfarm röstar på fio

Då hon dels hade en märklig teori igår, dels skrev att hon inte var bekväm med att hennes röst blev en tredjeröst men inte gjorde något åt det och till sist skriver att det är upp till någon annan att avgöra ifall Q är ond eller god. Det känns skumt för mig.

Nej men när jag förklarar varför jag röstade så. Som desutssom inte är en avgörande röst så godtas det inte vilket för mig plingar på min skum radar. Jag vet vilken roll jag har, så om hon vore god och hade siat mig hade hon.inte hållit så hårt på den teorin. Om hon är bybo utsn info, så får man väl ändå i slutändan goda det argumentet eftersom man saknar mer Info att gå på.

Är man däremot i lyan så kan jag se fördelen med att hålla på just den saken 😊
Godtas inte?

Alltså man kan tro på vad folk skriver eller inte, men godta?

Både goda och onda kan haka upp sig på en, varför skulle en god utan info per automatik tro på dig, tror man på vad alla skriver så kan man möjligen rösta på någon som är inaktiv.

Ingen kommer att räcka upp handen och säga att denne är ulv.

Är det inte lite dumt om man är ulv att lägga en sen andra röst på LenaH med 2 minuter kvar till DL om man visste att extrarösten låg där? Med tanke på att det bara var qitis som hade 3 röster när Queen Lilith röstade?

Cirkus hade bara 2 röster vid det tillfället eftersom Q röständrade sist av alla.

Jag hakar upp mig på det här igen fio. Sorry. Jag försöker förstå hur du menar. Du tycker alltså att queenlilith skulle lagt sin röst nån annanstans? Jag tänker att om qitis hade 3 röster och LenaH hade 2 (en dold), så ville lyan försöka få ut LenaH (om nu qitis är ulv, annars spelade det mindre roll var queenlilith la sin röst).

Att sen cirkus åkte istället blev mer bonus sas?

Onda roller
- Prussiluskan - Vill styra över Pippi och hennes vänner. Har genom sina kontakter tjuvat till sig en extra röstlapp och har därmed varje dag en extra röst som ska pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden). Är en del av lyan. (Anpassad roll för denna lek - Ond röstfifflare).

Fast den rösten kan ju vara fejk också?

Finns väl inga fejkröster i denna lek?
Om du menar att vi vore ulvar tillsammans så nä.
Nej, det finns ingen fejkröst. Det finns en extra (dold, ond) röst.

Godtas inte?

Både goda och onda kan haka upp sig på en, varför skulle en god utan info per automatik tro på dig, tror man på vad alla skriver så kan man möjligen rösta på någon som är inaktiv.

Tack Lobelia. Jag orkade liksom inte dra det ett varv till.

Så du är tillbaka dit nu efter bestämt hävdat att jag är ulv hela dagen ? Hur ska du ha det egentligen ?!

Såhär. Du är varken givmild siare eller besserwisser så om du påstår att du har siat besserwissern eller tvärtom så hittar du på.
Den enda roll du kan ha då är ond siare. Fastän jag mer tror på ulv.

Otroligt ändå att du framför hela lyan vill tala om att du är givmild siare eller besserwisser.

Godtas inte?

Överlag av de få gånger jag har varit med och spelat har goda spelare varit mer benägna att släppa misstankar och sedan se senare i leken helt enkelt. Sen kan det såklart vara spelstil etc. Men att spinna vidare på saker som inte finns mycket bakom annat än EN teori känns för mig mer ulvigt än god.

Framförallt verkar det som om många tvekar att rösta idag (så också jag).

Det där med att lägga första rösten (brutit nu) är svårt som god - man vill inte rösta på någon annan god, av misstag. Ulvarna vinner ju på att kunna sitta tillbaka och vänta in vad vi goda gör, för att kunna styra ev röstning åt rätt håll (för dem).

Fast den teorin är väldigt långsökt enligt mig. Att det skulle vara i lyan fördel att dra misstankar runt mig för att jag verkligen sitter i lyan? Såhär tidigt i spelet? Där finns andra saker som pågår i leken som jag anser är mer misstänkte och det gör mig som sagt fundersam kring dig och din roll att detta är det du hakat upp dig på mest 😄

Sen Habina har varit väldigt aktiv i leken. Men du har inte skrivit något kring henne i det inlägget? Varför inte? Och vad är dina tankar kring habina?

Jag tror att jag missat det här inlägget. Vad är det för andra saker som pågår i leken som du anser är mer misstänkt?

Såhär. Du är varken givmild siare eller besserwisser så om du påstår att du har siat besserwissern eller tvärtom så hittar du på.
Den enda roll du kan ha då är ond siare. Fastän jag mer tror på ulv.

Otroligt ändå att du framför hela lyan vill tala om att du är givmild siare eller besserwisser.
Jag har verkligen inte påstått att jag har någon info öht ?!
Snarare tvärtom väl ?
Jag har skrivit upprepade gånger att jag har INGEN info. Punkt.
Och Edit. Jag tror verkligen att det är DU som vill påskina det du anklagar mig för. Visa dig för lyan.
Varför skulle jag som god siare eller besserwisser ens vilja visa mig för lyan ?! Jättekonstigt O_o

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 888
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 404
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar