Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jag måste säga att jag lite tappar sugen när man försöker vara aktiv men typ får misstankar på sig då. Redan innan första DL.
Jag bemötte @qitis pratade om det kunde finnas fler ulvar än de två namngivna. Jag tror det inte. Särskilt inte som prussiluskan har två röster.

Och att jag skriver om en snäll bergochdalbana är för att jag är för feg att åka.
Har svårt att tro att ond utanför lyan försöker hinta, den känner ju inte till övriga i lyan innan den ev lyckas sia nån av dom.

Edit: stavfel

Jag tycker det är lite mycket skriverier om goda siaren, även om jag själv precis svarade på ett inlägg om den.
Är det ulvar som försöker fiska tro?

Jag ska sätta igång att natta ungar och vet inte riktigt när jag hinner in igen. För säkerhets skull lägger jag min röst nu.
hemlig röstar på Habina
Hon var först att fråga om goda siaren och har även funderat på onda siaren. Jag funderar om hon är ulv som vill fiska både käk och kompis.
Hemlig tar illa vid sig när hon själv blir misstänkt pga att hon är aktiv innan dl 1 samtidigt som hon själv är snabb att misstänka andra pga att dom frågar om hur goda roller fungerar (ulvigt!) eller funderar kring onda roller (ulvigt!). Det får mig att fundera på om det är en ulv som känner sig påkommen. Därför,

Klara röstar på hemlig

Lite intressant att Habina okejar för rösten hon får av hemlig?

Samtidigt som Lobelia tycker att det var en svag röst...

Det är ju ändå DL1, tycker inte att det var en dålig teori från hemlig. Men funderar fortfarande lite på Habinas okejande?

Jag försöker vara en trevlig medspelare... Är det bättre om jag blir sur av att folk röstar på mig?

Jag förstår inte Lobelias resonemang med att ifrågasätta hemligs teori på Habina, för att sedan själv rösta på Habina? Det känns skumt.

Blacksmithfarm röstar på Lobelia

Jag vill ju gärna slippa åka i DL1, så jag tänker att jag får lägga en röst på nån som redan har en röst (så blir @Lobelia glad att jag inte sprider rösterna).

Det som hittills skavt mest för mig är att qitis verkar slänga ut frågor till höger och vänster utan egentligen nån slags substans. Jag får känslan av en ulv som försöker verka aktiv utan att bry sig om vad frågorna leder till. Istället för att leta onda verkar hon försöka sätta dit andra? Ulvigt beteende enligt mig.

Habina röstar på qitis

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH

20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis

Habina 2
qitis 2
cirkus 1
LenaH 1
Jfrelin 1
hemlig 1
Lobelia 1

Jag försöker vara en trevlig medspelare... Är det bättre om jag blir sur av att folk röstar på mig?
Nejdå, såklart inte. :) Vet inte hur jag ska förklara utan att röra till det.

Om vi säger att hemlig hade skrivit. "sorry för svag teori, men jag måste rösta och..." eller liknande så hade dit " det är helt okej" inte stuckit ut lika mycket.

Jag måste säga att jag inte alls hänger med nu. Lobelia röstar alltså på mig för att jag är osäker vid DL1? När det i princip inte finns nåt att gå på? Sen vet jag inte varifrån hon fått att jag vill sprida rösterna, det var i förra leken, inte denna.

Jag tycker @cirkus låter väldigt säker på att ulvar röstar på goda - det är inte alls min erfarenhet i DL1 - då brukar iaf jag som ulv gärna lägga en röst på en annan ulv om det inte blir ett enkelt drev eller liknande och låta goda lyncha varandra så det är svårt att utläsa något av rösterna.
Cirkus har varit med tillräckligt länge för att inte själv spela så enkelt heller så därför tror jag hon är ulv som lägger rökridåer:

LenaH röstar på cirkus

20:33 LenaH röstar på cirkus

Habina 2
qitis 2
cirkus 2
LenaH 1
Jfrelin 1
hemlig 1
Lobelia 1

Nejdå, såklart inte. :) Vet inte hur jag ska förklara utan att röra till det.

Om vi säger att hemlig hade skrivit. "sorry för svag teori, men jag måste rösta och..." eller liknande så hade dit " det är helt okej" inte stuckit ut lika mycket.
Fast svaga teorier har vi väl alla i dl1. Måste man be om ursäkt för det för att andra ska förstå det?

Jag måste säga att jag inte alls hänger med nu. Lobelia röstar alltså på mig för att jag är osäker vid DL1? När det i princip inte finns nåt att gå på? Sen vet jag inte varifrån hon fått att jag vill sprida rösterna, det var i förra leken, inte denna.
Det är inte att du vill sprida röstterna utan att om vi sprider ut dem rent generellt så kan ulvarna peta ut vem de vill utan att det syns i röstlistorna.

Jag har läst ikapp mig och det är faktiskt Lobelia som skaver mest för mig
Något med hur hon skriver i svaren till mig får mig att känna som i förra leken -då röstade jag på henne i första DL och då var hon ond.

Qitis röstar på Lobelia

Känns som hon hänvisar till lärare och korrekthet för att maskera sig ? Och sedan tycker jag det var väldigt okonsekvent av henne att anmärka på hemligs röst på Habina och sedan själv rösta på Habina ? Känns skumt

20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia

Habina 2
qitis 2
cirkus 2
Lobelia 2
LenaH 1
Jfrelin 1
hemlig 1

F ö tycker jag @qitis spelar lite skumt - inget ovanligt och när hon inte har nån sidekick att dra iväg 37 sidor med så blir det lite all over the place men nånting skaver ändå lite så jag reagerar lite som jag nu ser att @Habina skrev ovan.

Habinas "gilla" på rösten mot henne reagerar jag däremot inte alls på, hon gör ofta så för att visa att hon inte tar det personligt (tror jag? amatörpsykolog :o) så den är inget nytt.

F ö tycker jag @qitis spelar lite skumt - inget ovanligt och när hon inte har nån sidekick att dra iväg 37 sidor med så blir det lite all over the place men nånting skaver ändå lite så jag reagerar lite som jag nu ser att @Habina skrev ovan.

Habinas "gilla" på rösten mot henne reagerar jag däremot inte alls på, hon gör ofta så för att visa att hon inte tar det personligt (tror jag? amatörpsykolog :o) så den är inget nytt.

Skönt att nån förstår mig. ;)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 848
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare