Pippi på tivoli (Ulvlek)

Vi har fler som kan få info, pippi och ett paket från villavillerkulla. Det är inte troligt att vi blir absolut utan info i leken som förrförra, man man ska inte ropa hej....

Nä, det är iofs sant, men det är ändå inte lika mycket/bra som givmilda siaren. Pippi har ju infon för sig själv sas, medan givmilda siaren kan ge bort sior. Vilket får mig att undra @Ceta kan givmilda siaren välja att ge sia till samma person flera gånger?

Just ja man skulle väl teoria om minst 2 andra spelar också? Gäller det redan DL 1?
Teoretiskt sett så gäller det väl alla DLs, men enligt min erfarenhet så brukar vi inte räkna/kolla hur mycket/lite folk teoriat inför DL1. Däremot så är det ändå önskvärt att alla försöker skriva något om någon/några :)

Alltså, det finns ju verkligen inte så mycket att ta på så här inför dl 1. Svaren på den obligatoriska frågan tror jag inte ger så himla mycket. För jag tror inte att alla som gillar berg- och dalbanor är ulvar, då skulle leken redan vara slut. :laugh:

Jag tror inte heller att det är så enkelt som att alla som skriver mycket är goda och dom som ligger i botten vad gäller inlägg därmed är onda. Sorry q, men att ens fundera i dessa banor skaver hos mig, speciellt som det tom står i reglerna att vi inte ska ifrågasätta irl hos deltagarna i leken. Därmed inte sagt att du automatiskt är ond, jag vet ju att du gärna skriver mycket och att du just nu kanske har mer tid än vissa av oss andra. Men jag tycker ändå att ditt ifrågasättande idag har något aggressivt över sig.

Habina har jag spelat med förut och vill minnas att hon alltid blev misstänkt i början pga god aktivitet.
Med det sagt så tror jag inte heller på att alla onda skulle ligga och lura i vassen och försöka vara osynliga. Jag har mer erfarenhet av att de ibland skriver många inlägg utan riktig substans för att verka väldigt aktiva och då är både Q, Habina och Hemlig lite suspekta men samtidigt har det ju inte hänt något än så det är ju inte konstigt att man diskuterar regler osv

Har glömt hur svårt det är vid första DL :p
Förut kände man ju till spelstilen på nästan alla men nu vet jag inte om någon spelar som de brukar göra.

Jag kommer lägga min röst på en person som har ett namn som är en konkurrent till tivoli och det är skumt i sig samt dessutom gillar chokladhjul, vilket jag tror många poliser också gör då de verkar vara gottegrisar (iallafall på film)

Jfrelin röstar på Cirkus
Det här är hall of fame-kvalitet på den teorin tycker jag!
Eller åtminstone en väldigt välklädd BOP

Nä, det är iofs sant, men det är ändå inte lika mycket/bra som givmilda siaren. Pippi har ju infon för sig själv sas, medan givmilda siaren kan ge bort sior. Vilket får mig att undra @Ceta kan givmilda siaren välja att ge sia till samma person flera gånger?
Samma person flera gånger - ja, men inte samma person 2 gånger i rad. Ledsen att det missades i rollistan!

Jo fast det är väl både ock - risken är ju att sior ges till fel sida, medan den egna infon i allafall inte kan hamna fel.
Sen gäller det ju att förvalta den på ett bra sätt och få ut så mycket just info som möjligt och sen förhoppningsvis kunna förmedla den utan att bli röjd i första taget, om Pippi röjer sig senare kan ju hon få hjälp med beskydd osv om nån undrar över uttrycket första taget

Jag känner mig väldigt förvirrad och osäker på vem jag ska rösta på. Tycker inte det finns nästan nåt att gå på i denna DL, men samtidigt vill jag inte vänta in i det sista med att rösta. Ska klura lite till.

Har glömt hur svårt det är vid första DL :p
Förut kände man ju till spelstilen på nästan alla men nu vet jag inte om någon spelar som de brukar göra.

Jag kommer lägga min röst på en person som har ett namn som är en konkurrent till tivoli och det är skumt i sig samt dessutom gillar chokladhjul, vilket jag tror många poliser också gör då de verkar vara gottegrisar (iallafall på film)

Jfrelin röstar på Cirkus
Jag har varit med i några lekar nu vart cirkus och lenah varit onda 😁 så kunna inte låta bli att skratta lite åt den rösten. Fanns väl ett delfin skämt som nämndes förre leken. Inte vad jag vet vad en delfin är, men cirkus är säkert delfin i denna leken med 😂

Jag vill inte heller vänta till slutet med att rösta så jag teoriar om 2 spelare - den ena blir såklart Jfrelin som lägger årets mest välklädda BOP - på petite moi - hon har inte teoriat om fler så därför teoriar jag om henne bara för det. Skum stil att rösta på en som gillar choklad och koppla det till polisen, är det för att hon vill visa sig som polis(ong) eller jag menar såklart Kling eller Klang för den pajasen som är utanför lyan?

Sen tänker jag att LenaH har redan förklarat att det vore osannolikt att hon och hemlig är i lyan för tredje leken i rad och det är det ju -samtidigt obstruerar hon mot mina tankar om statistik och sannolikhet. Pekar på statistik som en godförklaring av sig själv, tycker det är lite överkursenkelt.. Går vi på det?

cirkus röstar därmed på LenaH

En spelare tycker cirkus konkurrerar med tivoli. Det är rent nonsens! Alla vet ju att tivoli och cirkus är olika saker men man har roligt på båda! Och pratar man nonsens är man nog ulvig!

Därför:

Elo röstar på Jfrelin

Mirtai röstar på qitis

För att även om det känns rimligt att försöka få igång leken känns det lite väl mkt och inte helt rimligt med så många inlägg första dagen :p något skaver med hennes sätt att ifrågasätta och försöka hitta teorier av ingenting alls

Jag känner mig väldigt förvirrad och osäker på vem jag ska rösta på. Tycker inte det finns nästan nåt att gå på i denna DL, men samtidigt vill jag inte vänta in i det sista med att rösta. Ska klura lite till.

En melankolisk ulv som ojar sig över att det är lite info i denna lek vid DL1. SOm om det inte är det normala. Det är det normala DL. Och klura lite så att hon kan rösta lagom sent för att ha lite koll.

Förutom det så gynnar det bara Ulvarna om vi sprider ut rösterna med en per deltagare. Då kan de bestämma vem som åker ut med den dolda rösten.

Lobelia röstar på Habina

Lite intressant att Habina okejar för rösten hon får av hemlig?
Helt okej. :) Jag frågade om den givmilda siaren eftersom jag inte fick ihop DL-tiderna, och fick en bra förklaring av LL. Sen har jag gått vidare och letat onda istället. För min del får givmilda siaren gärna gömma sig länge, så den förhoppningsvis kan ge ut sior till andra goda så länge som möjligt.
Samtidigt som Lobelia tycker att det var en svag röst...
Ont om inlägg att basera teorier på, den rösten var svag även för tidig röst DL1.

Lycka till med nattningen!
Det är ju ändå DL1, tycker inte att det var en dålig teori från hemlig. Men funderar fortfarande lite på Habinas okejande?

Lite intressant att Habina okejar för rösten hon får av hemlig?

Samtidigt som Lobelia tycker att det var en svag röst...

Det är ju ändå DL1, tycker inte att det var en dålig teori från hemlig. Men funderar fortfarande lite på Habinas okejande?
Det gör jag med :p. Och nu röstar Lobelia själv på Habina, vilket känns skumt för mig.

DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig

Habina 2
cirkus 1
LenaH 1
Jfrelin 1
qitis 1
hemlig 1

(edit la till klaras röst)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 848
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare