Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jag håller med, känns som den är viktig att få ut tidigt för att inte riskera något senare i avgörande lyncher
Är det ärligt skrivet eller är det ett försök att verka god ? Inget personligt utan försöker få mer svar av flera i leken så den kan gå framåt

Finns det några andra du nu har tankar om ?
Du verkar (för mig ) mest tänka. Vem är ond siare ?
1 - har inte läst leken så mycket mer än, så inte just nu...
2 - huh, det vet jag ju inte? Hur menar du? Att jag mest funderar på onda siaren? I så fall - ja, jo, det har jag väl gjort. Blev naturligt utefter rollistan...

Min tankrkedja var såhär:
- Svar på obligatoriska frågan från spelare liknar varandra (snälla attraktioner)
- det skulle kunna vara ett sätt för spelare att hinta (genom att följa ngn annan)
- finns det någon som kan vilja hinta ( onfa utanför lyan. Men hen känner inte till ngn inlyan just nu).

Obligatoriska frågan tillkom ju för att DL 1 inte bara skulle bestå av tunna BoP:ar, sen kan man argumentera för att det ändå blir BoP på DL 1, men ändå...

@QueenLilith Sockervadd är gott det tycker även jag
Men det är inte så att du försöker spinna sockervadd runt huvudena på oss andra ?
Alltså kollra bort oss ?
Nej har ingen agenda med första inlägget riktigt 😄 försökte kolla lite på diskussionen men har inte haft mycket att tillägga än så länge. Saknar lite rutin med eftersom dom senaste lekarna har jag blivit röstat ut direkt eller blivit käk 😂 nu vill jag faktiskt kunna få vara med ett tag hoppas jag!

Är det av bartteritorsk eller av andra orsaker du inte vill /kan delta innan ?
Ta det inte personligt , fattar att det kan stämma , försöker bara få lite input från fler i leken
Ja, nu är det ju knappast ovanligt och konstigt att vuxna människor är upptagna dagtid och inte har tid att sitta konstant med leken och inget jag tycker man kan ifrågasätta. Och ja, min batteritid är verkligen kass så jag väljer helt klart bort att sitta med telefonen på mina raster, dels pga det men också pga att jag uppskattar att prata med mina kollegor vid dessa tillfällen. Ska sätta mig och läsa igenom leken nu och försöka komma med lite egna funderingar.

Alltså DL 1 är ju som att koka soppa på en spik. Det finns knappt något att teoria om. Jag är helt fascinerad över dom som ligger i inläggstoppen som verkligen kan skapa diskussioner utifrån så lite info. 😊

Jag funderar kring den givmilda siaren. Det står att han kan dela ut sior efter att ha siat själv första natten. Det betyder alltså att han inte behöver dela med dig om han inte hittar någon som han känner att han vill ska få en sia? Jag har, mig veterligen, aldrig lekt en lek där den rollen förekommit innan så är mest nyfiken på hur det fungerar.

Jag funderar kring den givmilda siaren. Det står att han kan dela ut sior efter att ha siat själv första natten. Det betyder alltså att han inte behöver dela med dig om han inte hittar någon som han känner att han vill ska få en sia? Jag har, mig veterligen, aldrig lekt en lek där den rollen förekommit innan så är mest nyfiken på hur det fungerar.
Nä är man inte säker på att sina hamnar hos en god behöver man ju inte dela ut någon. Men då blir det ingen sia den natten alls har jag för mig.

Jag tycker det är lite mycket skriverier om goda siaren, även om jag själv precis svarade på ett inlägg om den.
Är det ulvar som försöker fiska tro?

Nä är man inte säker på att sina hamnar hos en god behöver man ju inte dela ut någon. Men då blir det ingen sia den natten alls har jag för mig.
Nej, det förstår ju jag också att det inte kan bli någon sia om ingen sia delats ut. Men det är alltså inget krav att Herr Nilsson ska dela ut sior om han inte vill? Det var det jag funderade över.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 848
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Black Friday
  • Hur visualiserar du ditt år?