Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser att många skriver om att lyfta och bära hundar bland folk, i terräng, det gör jag ca aldrig. Hundarna är ju mer terränggående än jag.
Enda gången jag bär en hund är om den är såpass sjuk/skadad att den inte kan gå själv eller om sen blivit ormbiten.
Det handlar just om att kunna bära hunden om den blivit skadad inte att hunden inte kan gå själv det kan alla hundar bättre än ossSer att många skriver om att lyfta och bära hundar bland folk, i terräng, det gör jag ca aldrig. Hundarna är ju mer terränggående än jag.
Enda gången jag bär en hund är om den är såpass sjuk/skadad att den inte kan gå själv eller om sen blivit
Ja det är väl det som är tanken för många tror jag, att man ska kunna lyfta och bära den i en akut situation, inte att man skulle bära runt på den för skojs skull eller för att den i normalfallet inte skulle klara av att ta sig fram själv.Ser att många skriver om att lyfta och bära hundar bland folk, i terräng, det gör jag ca aldrig. Hundarna är ju mer terränggående än jag.
Enda gången jag bär en hund är om den är såpass sjuk/skadad att den inte kan gå själv eller om sen blivit ormbiten.
För mig personligen känns det konstigt om man skulle kompromissa med storleken bara för att kunna bära hunden om den är skadad eller ormbiten. I de flesta fall går det ju inte ha en hund av bruksras då, i alla fall inte en hane.
Jag bor på tredje våningen utan hiss, jag vandrar mycket. Jag skulle aldrig ha en hund jag inte kan bära just av anledningen att den kanske blir skadad och måste bäras.Ser att många skriver om att lyfta och bära hundar bland folk, i terräng, det gör jag ca aldrig. Hundarna är ju mer terränggående än jag.
Förr lärde jag in "hopp över" för att guida hundarna över staket i terrängen. Efter att ha sett skadorna av att det var en taggtråd överst, som hunden inte såg, har jag slutat med det. Det händer titt som tätt i lagårn att jag lyfter en hund över grind/foderfront/staket. Zoe är den enda som smidigt slinker mellan slanorna i låsfronterna.Ja, precis. När Spock på 25 kg skar upp tassen ute så hade jag helst burit honom för att det inte skulle komma in skräp mer än vad de gjort (och för att han hade ont) men det fanns inte en suck att jag skulle orka det . Bär och lyfter i övrigt aldrig några hundar ute, de tar sig fram bättre än vad jag gör, liten som stor..
Jag tycker det är praktiskt att kunna lyfta hunden, inte att man gör det varje dag men då och då. Typ hos veterinären, upp på saker, över broar vid vandring där klor och tår riskerar att fastna, om de skadar sig, i rulltrappor och dyl, upp i maskiner där det är svårt/farligt att hoppa in eller humpa över staket där det inte går att skicka under/genom/inte ids gå och stänga av strömmen (vill inte att hon hoppar över staket).
Fast nu spekulerar vi ju mest på skoj om den "perfekta" storleken. Det finns oftast något man måste göra avkall på när man väljer ras.För mig personligen känns det konstigt om man skulle kompromissa med storleken bara för att kunna bära hunden om den är skadad eller ormbiten. I de flesta fall går det ju inte ha en hund av bruksras då, i alla fall inte en hane.
Så sant! I mitt fall är det just storleken. Annars tycker jag att mina hundar är perfekta.Fast nu spekulerar vi ju mest på skoj om den "perfekta" storleken. Det finns oftast något man måste göra avkall på när man väljer ras.
Fast nu spekulerar vi ju mest på skoj om den "perfekta" storleken. Det finns oftast något man måste göra avkall på när man väljer ras.