Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Större och större, jag bor ju i en liten etta där halva levnadsutrymmet tas upp av kattens klösträd typ.Förstår att man tänker så om man bor större. Jag satt och kollade på hundbäddar och läste till vilka raser olika storlekar rekommenderades, och tänkte att så stor hund kan jag inte köpa för jag får inte ens plats med en bädd
Bör finnas en marknad för olika storlekar på bajspåsar
Jag tänker likadant att jag vill kunna bära den rätt så långt i besvärlig terräng. Hunden jag passar ibland numer väger nog runt 20 kg men har lärt sig att bäras hängandes över axlarna, det hade kunnat bli lite jobbigt att bära i armarna efter några kilometer tror jag. Men visst är det ju helt klart enklare att bära en hälften så stor eller ännu mindre hund, man kan gå längre, snabbare och genom svårare terräng.Känner mig lite klen när jag läser om vilken vikt ni tycket är rimlig att bära på. Jag promenerar ibland med en cocker spaniel, jag har inte testat att lyfta henne men jag tror inte jag skulle kunna bära henne särskilt långt. Och kommer det en aggressiv hund skulle jag ha svårt att lyfta henne tillräckligt högt. Är ju liksom skillnad på formatet på en kettlebell och en hund. Men det är ytterligare ett argument för mindre hund för mig, jag befinner mig ofta långt från farbar väg och ifall hunden skadas vill jag kunna bära den dit vi kan bli upphämtade.
Jo tack! Alltså kompisens labbar skiter som elefanter och spyr enorma pölar. Min lilla producerar små, nästan luktfria korvar och kräks max 1-1,5 dl.
Och när de löper! När min löpte, var det pyyyyttelite blod. Den vuxna labbetiken blöder som en gris.
Håller med!Jag bor inte så stort så att ens ha bädd/bäddar till riktigt stor hund är svårt. Visst får jag in det men särskilt praktiskt blir det inte. Spelar ju ingen roll om hunden är lugn, den kan ju inte krympa sig bara för att den är inne.
Nä det är sant. Vissa blöder inte alls. Och sen är det väl stor skillnad mellan hur brydd tiken är att "städa" efter sig. Både med att slicka sig själva och det som hamnar på golvet.Hur mycket de bloder nar de loper har inte med storleken att gora.
Nar min forsta Rottis tik lopte blodde hon sa hon blodde igenom trosor och dam binda. Min andra Rottis tik har aldrig blott ... hon loper och enligt Mallen pojken har riktiga hoglop, men jag har aldrig sett en droppe blod.
Min hund blev biten av en orm långt inne i skogen långt ifrån grusvägarna.Känner mig lite klen när jag läser om vilken vikt ni tycket är rimlig att bära på. Jag promenerar ibland med en cocker spaniel, jag har inte testat att lyfta henne men jag tror inte jag skulle kunna bära henne särskilt långt. Och kommer det en aggressiv hund skulle jag ha svårt att lyfta henne tillräckligt högt. Är ju liksom skillnad på formatet på en kettlebell och en hund. Men det är ytterligare ett argument för mindre hund för mig, jag befinner mig ofta långt från farbar väg och ifall hunden skadas vill jag kunna bära den dit vi kan bli upphämtade.
Haha. Så har jag inte tänkt förr.En bra sak när de inte är för stora är att man kan ha flera Mina fem blir ju knappt 60 kg
Haha skåpbil eller minibuss o plocka ur sätena o en eller två nya frysboxar på står på inköpslistan här med 5 polarhundar o matkostnaden vill jag inte ens nämna Men en 12 kgs säck torrfoder räcker inte ens en vecka…Jag tänker faktiskt mest på matkostnaden. Jag vet hur mycket min tossa kostar i månaden och kan knappt föreställa mig de som väljer samma märke men som matar typ två labbar och en husky. För att inte tala om att man måste köpa en extra frys och ett garage att ha frysen i! Och en minibuss!
2-3 kilo, gärna närmare 2 kilo.Ja, enligt dig alltså!
Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade om annat.
Jag gillar små hundar, runt 3-4 kg. Små men inte så små att de känns som om de kommer gå sönder! Att ha en bärbar hund är så praktiskt i storstan och när man reser. Sitter med min killes whipp nu, han är väl runt 15 kg men känns gigantisk…!
För mig är vår Breton optimala modellen på hund. Mellan 12-16kg 45-52cm i manke beroende på hane eller tik.Ja, enligt dig alltså!
Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade om annat.
Jag gillar små hundar, runt 3-4 kg. Små men inte så små att de känns som om de kommer gå sönder! Att ha en bärbar hund är så praktiskt i storstan och när man reser. Sitter med min killes whipp nu, han är väl runt 15 kg men känns gigantisk…!