Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj vad jag känner mig bortskämd. Här har vi bägge gångerna haft eget rum där pappan fått stanna. Kostnaden är 100:- tror jag och då ingår frukost. Födde i Växjö.
Faktiskt inte utan tvärt om. Jag kollade på SCB och så här står det
Sedan mitten av 1990-talet har amningsfrekvensen i Sverige minskat något varje år. Nedgången är särskilt tydligt ju äldre barnet blir, vilket kan tolkas som att kvinnor ammar under en kortare period nu än för tio år sedan. De senaste fem åren har dock även den totala amningsfrekvensen av barn vid en veckas, två och fyra månaders ålder minskat.
Mitt yngsta barn är fött 1995
Faktiskt inte utan tvärt om. Jag kollade på SCB och så här står det
Sedan mitten av 1990-talet har amningsfrekvensen i Sverige minskat något varje år. Nedgången är särskilt tydligt ju äldre barnet blir, vilket kan tolkas som att kvinnor ammar under en kortare period nu än för tio år sedan. De senaste fem åren har dock även den totala amningsfrekvensen av barn vid en veckas, två och fyra månaders ålder minskat.
Mitt yngsta barn är fött 1995
Och jag födde också i Växjö och min vistelse på BB var hemsk, se tidigare inlägg..
Tänk så olika det kan vara!
Aha, jag trodde du fick barn på 60-70talet, då var amningsfrekvensen lägre. Ha barnen på sal trodde inte jag förekom så sent som på 90-talet, min mamma har berättat att det var så när mina storasyskon föddes, men redan när jag föddes i mitten på 70-talet var salarna borta, och man fick ha bebisen hos sig och amma fritt. Där ser man, uppenbart har det varit olika i olika delar av landet!
Alltså trodde du att jag är typ 70-80 bast?
Mina barn är födda i Stockholm 90 resp 95. Man fick ha bebisarna hos sig och amma fritt eller så fick man lämna dom på sal ifall man ville. Då kom personalen med barnen när de var hungriga.
Nej, jag har fattat det som att du fick barn tidigt, och att de nu sedan länge är vuxna. Så jag antog att barnen var födda på 70-talet, och du var runt 60 nu.