Pappa/partner kvar efter förlossning

Oj vad jag känner mig bortskämd. Här har vi bägge gångerna haft eget rum där pappan fått stanna. Kostnaden är 100:- tror jag och då ingår frukost. Födde i Växjö.

Oj vad jag känner mig bortskämd. Här har vi bägge gångerna haft eget rum där pappan fått stanna. Kostnaden är 100:- tror jag och då ingår frukost. Födde i Växjö.

Och jag födde också i Växjö och min vistelse på BB var hemsk, se tidigare inlägg..

Tänk så olika det kan vara! ;)

Faktiskt inte utan tvärt om. Jag kollade på SCB och så här står det

Sedan mitten av 1990-talet har amningsfrekvensen i Sverige minskat något varje år. Nedgången är särskilt tydligt ju äldre barnet blir, vilket kan tolkas som att kvinnor ammar under en kortare period nu än för tio år sedan. De senaste fem åren har dock även den totala amningsfrekvensen av barn vid en veckas, två och fyra månaders ålder minskat.

Mitt yngsta barn är fött 1995

Aha, jag trodde du fick barn på 60-70talet, då var amningsfrekvensen lägre. Ha barnen på sal trodde inte jag förekom så sent som på 90-talet, min mamma har berättat att det var så när mina storasyskon föddes, men redan när jag föddes i mitten på 70-talet var salarna borta, och man fick ha bebisen hos sig och amma fritt. Där ser man, uppenbart har det varit olika i olika delar av landet!

Faktiskt inte utan tvärt om. Jag kollade på SCB och så här står det

Sedan mitten av 1990-talet har amningsfrekvensen i Sverige minskat något varje år. Nedgången är särskilt tydligt ju äldre barnet blir, vilket kan tolkas som att kvinnor ammar under en kortare period nu än för tio år sedan. De senaste fem åren har dock även den totala amningsfrekvensen av barn vid en veckas, två och fyra månaders ålder minskat.

Mitt yngsta barn är fött 1995

Aha, jag trodde du fick barn på 60-70talet, då var amningsfrekvensen lägre. Ha barnen på sal trodde inte jag förekom så sent som på 90-talet, min mamma har berättat att det var så när mina storasyskon föddes, men redan när jag föddes i mitten på 70-talet var salarna borta, och man fick ha bebisen hos sig och amma fritt. Där ser man, uppenbart har det varit olika i olika delar av landet!

Och jag födde också i Växjö och min vistelse på BB var hemsk, se tidigare inlägg..

Tänk så olika det kan vara! ;)

De kanske ändrat (till det bättre). Jag fick barn 12 och 14 och hade okomplicerade förlossningar så vi åkte direkt till patienthotellet från förlossningen.

Alltså trodde du att jag är typ 70-80 bast?

Mina barn är födda i Stockholm 90 resp 95. Man fick ha bebisarna hos sig och amma fritt eller så fick man lämna dom på sal ifall man ville. Då kom personalen med barnen när de var hungriga.

Alltså trodde du att jag är typ 70-80 bast?

Mina barn är födda i Stockholm 90 resp 95. Man fick ha bebisarna hos sig och amma fritt eller så fick man lämna dom på sal ifall man ville. Då kom personalen med barnen när de var hungriga.

Nej, jag har fattat det som att du fick barn tidigt, och att de nu sedan länge är vuxna. Så jag antog att barnen var födda på 70-talet, och du var runt 60 nu.

Nej, jag har fattat det som att du fick barn tidigt, och att de nu sedan länge är vuxna. Så jag antog att barnen var födda på 70-talet, och du var runt 60 nu.

Konsigt att jag ger det intrycket.
Jag fick inte barn så särskilt tidigt och de är rätt så nyvuxna - särskilt den som är född -95

Jag har fött två barn, för 3 resp 1 år sedan, båda på SöS. Jag låg kvar tre nätter båda gångerna. Efter första förlossningen stannade pappan kvar alla nätterna och efter andra förlossningen stannade han en natt eftersom han behövde åka hem och ta hand om vårt andra barn. Efter första förlossningen kändes det skönt att han stannade men efter andra var det helt ok att vara själv. Jag var trött men annars i bra skick så allt gick bra.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 822
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 837
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 822
Senast: ako
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 518
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar