På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Ja fast inte hur länge som helst. De får inte överskrida arbetstiden med hur mycket som helst och nånstans måste du få din dygnsvila.
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Sen behöver du ju inte svara när de ringer.
Jag vet att det är svårt att säga nej, men nånstans får de lösa situationen för annars kan du inte jobba heller snart.
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Svara när de ringer nej, men jag träffar min "chef" dagligen. De kan dessutom söka mig genom diverse verksamheter. Kan liksom inte fly direkt.

Jag vet att det är svårt för andra som inte är inom yrket, men jag kommer vara tvungen att arbeta dubbelt ett tag. Vi kan omöjligtvis ha någon rekryterad och utbildad på fyra veckor (uppsägningstiden). Vi har sex veckors heltidsutbildning på brukaren. Lägg till annonseringtid och intervjuer. Det är endast jag som kan lära upp den nya, jag är ensam assistent efter uppsägningstiden.
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Då kunde man ju hoppas att de hittar nån innan uppsägningstiden är slut så de kan ha bredvidgång under tiden.
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Oavsett om du blir inbeordrad kommer du inte få lön för mer än 174h i månaden. Är lite osäker på exakta summan.
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Svara när de ringer nej, men jag träffar min "chef" dagligen. De kan dessutom söka mig genom diverse verksamheter. Kan liksom inte fly direkt.

Jag vet att det är svårt för andra som inte är inom yrket, men jag kommer vara tvungen att arbeta dubbelt ett tag. Vi kan omöjligtvis ha någon rekryterad och utbildad på fyra veckor (uppsägningstiden). Vi har sex veckors heltidsutbildning på brukaren. Lägg till annonseringtid och intervjuer. Det är endast jag som kan lära upp den nya, jag är ensam assistent efter uppsägningstiden.

Men det är väl inte så att du äger företaget du arbetar på? Det är inte ditt bekymmer att få tag i ny personal. Det är din arbetsgivare som ska se bekymra sig om det. Sedan finns det lagar som reglerar hur mycket man får arbeta och fackföreningar som hjälper den som är anställd så att dessa regler följs.

Jag har full förståelse för att du känner det som att det är ditt ansvar. Jag arbetar som lärare i en kommunal skola. Vi har definitivt inte resurser så det räcker men någonstans måste man säga stopp! Hälsan är viktigare än pengar. När man väl blivit utmattad är det svårt att hitta tillbaka till livet igen.
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Jo, jag får lön ändå. De tar det ur egen ficka så att säga, inte från pengarna från Försäkringskassan.

Min kollega har sagt upp sig. Så nu börjar kaoset. Första bredvidgången var en katastrof så nu börjar rekryteringsprocessen igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 196
Senast: Jahaja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 225
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 511
Senast: Dopy
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 110
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp