På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Heh, nä dessa anhöriga ser helst att man jobbar hela tiden typ. De ser ju sitt barn som Guds gåva till jorden - inte kan man väl INTE vilja arbeta med detta underbarn?!
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Det är inte första gången jag hör något sånt, och jag har också varit med om det själv, (brukaren är säkert underbar och en fin människa men man kan inte jobba dygnet runt för det). Är brukaren så pass "med" att denne förstår och kan pusha på?
Jag vet precis hur det är när man vill ställa upp, men det får inte gå till överdrift och varken brukaren eller anhöriga får anta eller tycka att man ska anpassa sitt liv helt och hållet efter den man jobbar med. Du är troligtvis en egen människa med en egen familj/annat liv. Du är ANSTÄLLD på ditt JOBB och således inte en vän eller familjemedlem som ska väntas ställa upp jämt och ständigt.

Om det inte förändrar sig så skulle jag söka mig vidare. Det finns många bra assistansbolag och brukare/familjer där man är uppskattad och de är tacksamma för det jobb man gör, utan att det ska behöva gå till överdrift!
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Nope, inte med alls.
Bett dem byta assistansbolag har jag försökt med, inte av intresse.

Jag söker nytt jobb :)
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Vad synd, i slutändan går det ju ut över brukaren när de runt omkring är trångsynta. Man blir ju på det sättet av med alla bra assistenter. Hoppas att du hittar ett jobb som passar bättre, så att du får vara frisk och kry :)
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Har en arbetsintervju på onsdag!
De sa att jag var perfekt för jobbet, precis vad de sökte. Fanns möjlighet att välja tjänstgöringsgrad också :) Är här i "byn" så jag slipper pendla och sparar redan där nästan tusen kronor i månaden :banana: LÄNGTAR till onsdag!
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Tack! Har väldigt goda chanser - det är andra gången de ringer mig och bägge personerna sa oberoende av varandra (den som ringde andra gången visste inte att jag redan blivit uppringd tidigare) att jag är perfekt för jobbet. Kvinnan sa att det var ödet att de ringer mig två gånger, det är helt enkelt meningen att jag ska ha detta jobbet :angel:

Enda nackdelen är att man är timavlönad, vilket i mitt fall gör att jag har en månad utan lön eftersom jag är månadsavlönad i nuläget. För visst får man månadslön i förskott?
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Har du inga innestående semesterdagar kvar?
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Månadslönen får du ofta i förskott, men OB får du månaden efter så du borde få ut en del (+ev innestående semesterdagar) även månaden efter :)
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

men ersättningen för alla extra timmar borde ju komma månaden efter, eller?
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Ja, men förhoppningsvis blir det inga extratimmar i augusti.
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Intervju avklarad, gick bra. Ska sova på saken, blev erbjuden två jobb. Bättre lön, ingen pendling och sju dagars sammanhängande ledighet på schemat :)
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Och eftersom det drabbar din brukare så ska du äventyra din kropp o själ och i långa loppet drabbas av lång tids sjukdom med allt vad det innebär?

Och om du klappar ihop- då går det ju ut över brukaren i alla fall som får problemet med att en ny assisten ska skolas in.....
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Har en arbetsintervju på onsdag!
De sa att jag var perfekt för jobbet, precis vad de sökte. Fanns möjlighet att välja tjänstgöringsgrad också :) Är här i "byn" så jag slipper pendla och sparar redan där nästan tusen kronor i månaden :banana: LÄNGTAR till onsdag!

Det låter bra ju!
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Blev inget med det jobbet, de ville ge 75% av lönen vid bredvidgång. Vilket jag givetvis tackade nej till.

Och idag berättade min kollega att hon med största sannolikhet kommer att säga upp sig på söndag. Och hon har den mest svårtillsatta tjänsten någonsin. Gött, då får jag jobba 165% i x antal månader... :(
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Nehej. Bara om du själv går med på det. DU är ansvarig för DITT liv och de beslut DU tar. De kan inte fattat det beslutet. Du är den som svarar ja eller nej.
 
Sv: På väg att bli utbränd - eller har jag redan varit det?

Hur lång skulle bredvidgången varit? En vecka? Ett halvår? 75% av lönen under en kortare period känns ju annars som ett billigt pris att betala för ett bättre jobb med bättre villkor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 196
Senast: Jahaja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 225
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 511
Senast: Dopy
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 110
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp