P-piller och graviditet.. Osv..

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Ruben Salte

Jag och pojken har bestämt att vi ska skaffa en liten och jag har ätit p-piller och undrar om det tar någon månad eller så innan kroppen är normal och man är fertil igen om ni förstår vad jag menar.
Eller det går att bli gravid direkt? Sen undrar jag hur man räknar ut när man har ägglossning? Är det två veckor efter mensens sista dag?


Kram Malin
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

Det är olika när man kan bli gravid efter att ha ätit p-piller. en del blir gravida bara dom råkar missa att ta en dag. andra kan få vänta flera månader.
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

Helt olika. En del spottar ut ägg nästan direkt, andra behöver längre tid. Man beräknar ägglossningen ungefär två veckor efter mensens första dag.
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

Tack tack för snabba svar!! :bow:
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

ägglossning är 14 dagar innan första mensdagen..... så det beror på hur lång cykel du har när den hamnar tex jag har (eller hade innan jag började med p-piller) ägglossning 10 dagar EFTER första mensdag och 14 dagar FÖRE nästa mens.... en cykel på 24 dagar. De flesta verkar ha 28 dagars cyklar dvs ägglossning 14 dagar åt båda hållen!
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

Hej
Jag åt p-piller (jäkla många år sedan nu känns det som, mina barn är 13 o 16 år).
När vi planerade att skaffa barn tänkte jag att det kommer nog ta väldig tid eftersom jag ätit p-piller länge.
Men nej - jag blev gravid på direkten!! Men detta är väldigt olika från person till person.

Lycka till med framtida graviditet! Själv får jag väl se fram emot att bli mormor/farmor ha ha
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

Okej.. Ja vi väl se hur lång tid det tar.. :crazy:
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

8 månader tog det för mig att bli gravid efter att jag slutade me dp-piller.
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

Det tog fyra månader för mig att bli gravid efter jag slutade med P-piller. Hade ätit dem i 15 år!!!
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

För mig tog det över ett år innan jag blev gravid. Fast vi hade nog lite dålig timing oxå;)
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

Knapplån.

Jag blev gravid på P-piller, trots att jag inte missat ett enda piller på 6 mån.

(Vill med det säga att det är helt olika för alla..)
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

För mig tog det ca 1,5 månad att bli gravid efter att jag slutat med p-piller (Jag hann ha en "vanlig" mens sen var det klart). Jag hade då käkat piller i drygt 11 år.
 
Sv: P-piller och graviditet.. Osv..

Det kan vara så olika beroende på hur pass lång cykel du har.
Det kan ta ett halvår upp till ett år innan kroppen är tillbaka i normala banor. Mensen kan ha allt från månad till halvårs uppehåll mellan gångerna. Jag är inget för p-piller pga folk i min omgivning har haft en massa dålig erfarenhet av detta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 910
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 753
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 449
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp