Nej, det kommer alltid att finnas människor som inte har vett nog att ta ansvar. Korkade föräldrar, naiva också kanske? Inget kan ju hända mitt barn
Min son har aldrig någonsin hälsat på främmande hundar, eftersom han tidigt fick lära sig att han dels har en hel skock med hundar hemma som han kan klappa på hur mycket han vill, och dels att våra hundar är mycket snälla - men det är inte alla andra.
Han har fått lära sig den hårda vägen hur hundar fungerar, genom att se det med egna ögon. Det har jag mycket stor nytta av idag, när han som snart 4 år gammal anser att precis allt jag säger är nonsens, och något man ska göra tvärtemot. Säger jag till honom att hunden kan bli arg, så fortsätter han dock aldrig med tanken - för han vet om att jag inte "bara säger så"..
Så för min del kan det finnas vakthundar bakom varje staket, det stör absolut inte. Jag har koll på mina hundar och mitt barn! Däremot lider jag med dom hundar, ja av alla raser såklart, som inte får må bra och göra något som passar dom, enbart för att deras ägare är av attityden att hunden blir vad man gör den till, eller ännu mer blåsta ideér..
Så jag hoppas att trenden med Ovtjarka lägger sig illa kvickt, och att dom tuffa killarna alternativt snuttegulltjejerna
inte tittar tillbaka på min ras återigen efter det
Det är inte så många som brukar hälsa på mina hundar, eftersom jag oftast har allihop på en gång - så jag välkomnar faktiskt trevliga klappande människor för det mesta
Förutom dom där dagarna då alla 5 muskelpaket drar åt olika håll, skiter i lydnaden totalt och allmänt ser ut som sånadär livsfarliga kamphundar som hänger i halsbandet - då kan man riskera att bli påhoppad, omkullknuffad och sönderslickad i ansiktet, för jag har gett upp. Haha
När jag går med min lillskit bara, så blir jag jagad av folk som ska klappa och pussas. Han ser ju ut som världens sötaste fläckiga kossa, och ååååh så mycket skinn han har... Om ett halvår kommer han att väga 35 kg - muskler - och då kommer alla återigen att byta sida av trottoaren!
(Yay, totalt OT nu - jag är trött! 9 timmars sömn på över 4½ dygn gör inte gott för hjärnan...)