Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast om kvinnan som berättade det kände den uppätna så!
Dom hade både dödat och ätit!
Låter som en skröna..
Lite OT,då är min ras också människomördare..har under mina 30 år som riesenägare fått höra flertal gånger..att dom dresserades till att bita judarna i strupen..
Jo nog har det lite med rasen att göra. Ovtjarkan är ju van att arbeta "solo" och därav fatta sina egna beslut. Tror att det är, som hos andra raser, ganska individuellt om hur man kan fostra dem. Jag har gått valp och unghundskurs med henne så direkt ouppfostrad är hon inte mer smått egensinnig!Kan du utveckla det ovan? *nyfiken* Har eg ingenting med rasen att göra, men undrar hur du menar, då det spontant i mina öron låter som att ha en ouppfostrad hund, typ en hund som inte kommer på inkallning etc, utan den kommer när den har lust, gör som man säger när den har lust etc. Men det var väl inte så du menade? *nyfiken*
Jo när man bor på landet och man har huset larmat och låst enligt konstens alla regler och ÄNDÅ har två inbrott - då säger man upp larmet, sätter ett HÖGT stakett runt hela tomten och köper en utmärkt vakthund. Sedan kan man sova lugnt och komma hem och känna den tryggheten man har rätt till i sitt hem!!Sen som vakthundar hos proffs är en sak men varför en "svensson" ska skaffa en fattar jag inte.
Vi kan ta ALLT från Ruski också och hon är inte någon tjuv hon heller, bara med blicken och ja då smälter man ju...Vet inte om du menar mig eller Ruski. Men våran flicka har vi inga problem med att ta grejer ifrån. Varken matskål, sopor, tuggben eller att det står en stor påse färs precis bredvid. Hon stjäl aldrig heller för den delen. Även om hon lägger hakan på bänken, för att inte prata på bordet....
Även denna ras förtjänar att anpassas till vårt "västerländska leverne"
<snip>
Det är väl det tänket som oroar mig mest, när det gäller alla hundar egentligen. Att folk inte vill inse sina begränsningar och tycker att de kan hantera en Akita, Kai eller KO.
<snip>
Vore det inte battre att krava att alla (ALLA) med ny valp gar valpkurs an att begransa hundraser?
Samtidigt kan man ju forsoka salla ut olampliga potentsiella foraldrar, "Din attityd passar inte som foralder, dej kastrerar vi"...