Sv: Ovtjarka.

Kan givetvis ta mot rektioner. Men just i andra tråden var det nån som drog alla ägare över en kam, sas. Känner inte igen oss i nå´n av de grupperna...:(
Vart hände detta? Har vi missat....:confused:

I Kungälv någonstans, finns flera fall tyvärr! :crazy:

Och som sagt, när det är känt att dessa hundar är extremt vaktande och inte alls passar in i ett "Svensson samhälle", då måste du förstå att folk undrar varför du inte kunde köpt en hund som är mer anpassad! :)

I Kungälv någonstans, finns flera fall tyvärr! :crazy:

Och som sagt, när det är känt att dessa hundar är extremt vaktande och inte alls passar in i ett "Svensson samhälle", då måste du förstå att folk undrar varför du inte kunde köpt en hund som är mer anpassad! :)

Hade hundarna dödat sin ägare eller hade de ätit av ägaren efter denne dött?

Jag har-läst-lite-om-KO-och-blir-nyfiken-när-du-skriver-"att-hon-gör-som-hon-vill".-Om-hon-tex-försöker-ta-middagen,-kan-ni-säga-åt-henne-då?(De-exemplet-jag-läste-om-tex-kunde-INTE-det).

Jo man tycker det, jag tycker också att det är konstigt!

Fick höra detta av en kvinna som bor hyffsat nära, en av mina vänner som bor där omkring hade också hört det.

Jag tänkte på en sak(er)! :)

Hur är hunden mot familjen?
Kan du säga till henne som man gör med "en vanlig" hund om hon tar något hon inte får och liknande?
Du säger att hon får göra lite som hon vill, är det inte just detta som är problemet med dessa raser? Att dom är mer vilda än tama så att säga. Och då verkligen något man bör jobba med!

Vet inte om du menar mig eller Ruski. Men våran flicka har vi inga problem med att ta grejer ifrån. Varken matskål, sopor, tuggben eller att det står en stor påse färs precis bredvid. Hon stjäl aldrig heller för den delen. Även om hon lägger hakan på bänken, för att inte prata på bordet....:)

Vet ej, har bara hört om detta!

Och det värsta var att hon hade haft dom i ca 10 år som gulliga och fina familjehundar, och en dag får dom en knäpp o dödar henne! Hon var tydligen ganska så tuggad på också! :crazy::eek:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 130
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka