Överreagerar jag?

Sv: Överreagerar jag?

Du är alltid så föraktfull och nedlåtande i trådarna på Förälder, börjar ärligt talat bli less på det.

Har alltid det i åtanke när du maler på om SD:are och deras kvinnosyn. Hur är din egna kvinnosyn egentligen?

Jag skulle se det som ett problem om min sambo skulle tycka att det vore helt okej att han inte träffade sin son på flera veckor. :eek:

Du är alltid så föraktfull och nedlåtande i trådarna på Förälder, börjar ärligt talat bli less på det.

Har alltid det i åtanke när du maler på om SD:are och deras kvinnosyn. Hur är din egna kvinnosyn egentligen?

golit är golit.

men allmänt är nog föräldraforum som rasist-forum. Man vill helst ha sina egna åsikter och fördomar bekräftade. När någon tar ett annat perspektiv blir det plötsligt krångligt.

Det är lättare att dunka rygg och säga att hjälm i dagis pulkabacke (fallhöjd 3 meter) är en självklarhet, än att ifrågasätta det.

Barn är inte en egotripp för mammans behov.

Nej vi får väl hoppas att det är för föräldrarnas behov. Finns det någon som skaffar barn av andra skäl än egoistiska så tycker jag synd om både barnet och föräldrarna. Fy vad hemskt för att få veta att man inte var önskad av sina föräldrar utan att de föll för omgivningens krav och fy vad hemskt att bli förälder för att man inte kunde stå emot omgivningens önskemål. Jag tror faktiskt att det blir bättre om föräldrarna vill ha barnet än om de faller för omgivningens önskan.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 219
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 333
Senast: monster1
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke