Sv: Överreagerar jag?
Ja du överreagerar. sambon är hemma och lägger upp dagarna som det behagar sambon.
Att gå i gång på att sonen sovit för lite... ??? du måste släppa kontrollen. Du är inte hemma. Sambon är hemma och sambon får väl göra som sambon vill.
Har precis börjat jobba igen efter att ha varit föräldraledig så nu är min sambo hemma med våran son istället. Saknar min lille plutt massor när jag är på jobbet och längtar efter att få komma hem igen.
Den här veckan har dock min tid med barnet blivit ännu mer begränsad än vad den blir med ett heltidsjobb. I måndags jobbade jag stängning så hann bara träffa honom en liten kort stund innan han skulle sova så i tisdags hade jag tänkt ha en mysig eftermiddag i lekparken tillsammans med honom men så blev det tyvärr inte. Sambon hade varit hos sin mamma på eftermiddagen så hon bestämde sig för att följa med vilket gjorde att hon la beslag på sonen helt och hållet. I onsdags var sambon med svärmor och sin syster hela dagen och sonen hade sovit för lite så när jag slutade så var han helt slut och var först gnällig och sedan somnade han ännu tidigare än vad han brukar. Igår var svärmor hemma hos oss när jag slutade så ingen egentid då heller.
Idag slutar jag tidigt så då hade jag sett fram emot att äntligen umgås med min son. Pratade dock för en stund sedan med min sambo och då säger han att han inte vet om sonen är hemma när jag kommer hem för svärmor var och hämtade honom förut och hon visste inte när hon skulle komma tillbaka med honom.
Är jag töntig som börjar bli lite irriterad över det här? Jag har inget emot om hon träffar honom men jag vill inte att det ska inkräkta på min dyrbara tid med honom! Hur skulle ni göra? Tilläggas ska att hon kommer träffa honom både lördag och söndag också då vi är bjudna hem till dom lördag och ska på samma kalas söndag.
Ja du överreagerar. sambon är hemma och lägger upp dagarna som det behagar sambon.
Att gå i gång på att sonen sovit för lite... ??? du måste släppa kontrollen. Du är inte hemma. Sambon är hemma och sambon får väl göra som sambon vill.