Sv: Ovanliga namn till barn
När jag får barn ska de heta
Flicka: Lily-Rose eller Tiger-Lily
Kille: Hamlet
När jag får barn ska de heta
Flicka: Lily-Rose eller Tiger-Lily
Kille: Hamlet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns 5 st som heter så i Sverige, varav 1 har det som tilltalsnamn
Jag håller med om att Blathnaid (Blánjed uttalas det) inte passar på ett barn som är fött i Sverige av svenska föräldrar. Har de dock irländska föräldrar kan jag förstå, men bara för att morsan har spenderat ett par månader på Irland gör det inte rätt att faktiskt i detta fall handikappa barnet på det viset.Hur menar du att dagiskompisarna ska förstå vad barnen heter?? (eller någon annan heller för den delen)
Jag tror inte man ska underskatta barns förståelsekapacitet. Inte vuxnas heller. Jag har inga som helst problem med de namnen.
Jag tycker att det är lite konstigt med ala dessa utländska namn på barn.... När jag låg på BB hette ungarna Oliver, Kevin, River, Kiefer, Hoffman, Mike, Charlie... Kändes som om man hamnat i Hollywood.
Har Young Guns generationen växt upp....?! =)
De barnen bor här i mina kvarter.
Och apropå guns - de är nog snart beväpnade
*Kl*
Mitt barn om de blir en tjej ska hete Bláthnaid, finns ingen i Sverige som har det som tilltalsnamn. Det är ett Irlänskt (celtiskt namn) som betyder lilla blomma.
Även ett till namn jag tycker om är Genevive där finnsde 2 i Sverige som har det som mallannamn.
Killen ska heta Deaglán som betyder full av godhet. Finns ingen i Sverige som heter det heller. Även detta är ett keltiskt namn.
Tycker om dom Irländska namnen.
Om jag får en flicka har jag snöat in mig på Luna Bianca som då betyder vit snö.
/Bri - vars barn har ett svenskt otrendigt namn som var populärast på 70- och 80-talet.
Japp, och "ona" i mitten! Visst har vi god smak!Var det inte du som hade samma som jag har på min pojk? Börjar på J och slutar på s....
Luna betyder måne.
Japp, och "ona" i mitten! Visst har vi god smak!
*Kl*
Mitt barn om de blir en tjej ska hete Bláthnaid, finns ingen i Sverige som har det som tilltalsnamn. Det är ett Irlänskt (celtiskt namn) som betyder lilla blomma.
Även ett till namn jag tycker om är Genevive där finnsde 2 i Sverige som har det som mallannamn.
Killen ska heta Deaglán som betyder full av godhet. Finns ingen i Sverige som heter det heller. Även detta är ett keltiskt namn.
Tycker om dom Irländska namnen.