Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*Kl*
Mitt barn om de blir en tjej ska hete Bláthnaid, finns ingen i Sverige som har det som tilltalsnamn. Det är ett Irlänskt (celtiskt namn) som betyder lilla blomma.
Även ett till namn jag tycker om är Genevive där finnsde 2 i Sverige som har det som mallannamn.
Killen ska heta Deaglán som betyder full av godhet. Finns ingen i Sverige som heter det heller. Även detta är ett keltiskt namn.
Tycker om dom Irländska namnen.![]()
Hon heter Nike som är ett gammalt grekiskt gudinnenamn! Så mycket för det moderna
Vår bvc-tant uttalar det Nicke eller Nick, trots att vi upprepade gånger talat om för henne hur det uttalas!
Roligaste var ändå min pappas fru:
- Ska hon heta NAJK? Men ni är ju inte fotbolls-intresserade!!!!
![]()
Hur uttalar man de namnen? Får inte riktigt till det rätt här tror jag..![]()
Tjejnamnet = BLAW nid
Killnamnet Deaglán= DEG lawn
Bananbambi; Dom är inte så jobbiga att ropa, ungefär lika jobbigt so att ropa Madeleine.![]()
Va, ska inte Nike uttalas som det stavas? Det hade jag gjort![]()
*Kl*
Mitt barn om de blir en tjej ska hete Bláthnaid, finns ingen i Sverige som har det som tilltalsnamn. Det är ett Irlänskt (celtiskt namn) som betyder lilla blomma.
Även ett till namn jag tycker om är Genevive där finnsde 2 i Sverige som har det som mallannamn.
Killen ska heta Deaglán som betyder full av godhet. Finns ingen i Sverige som heter det heller. Även detta är ett keltiskt namn.
Tycker om dom Irländska namnen.![]()