OT-tråden nr 15

Sv: OT-tråden nr 15

Förlåt en ofin fråga men hur överlever du som arbetslös? Får du a-kassa? Kan man få det direkt efter studier?

Du behöver såklart inte svara om du inte vill!

KL

Angående cellprov: Det är helt ofarligt och ingenting att bli hysterisk av alls. Jag har gynfobi och därför är det lite tufft men cellprovet i sig är en piece of piss alltså.

Förlåt en ofin fråga men hur överlever du som arbetslös? Får du a-kassa? Kan man få det direkt efter studier?

Du behöver såklart inte svara om du inte vill!

Lever på luft. ;) Hade sparat av CSN så har levt på det hittills, men nu är dom slut. :( Får inte a-kassa eftersom jag aldrig har jobbat. Man kan väl ingå i ungdomsgaratin om man har varit arbetslös i mer än tre månader och får då typ 2700:-.

Nej men oj, gud så jobbigt :( Kommer du flytta hem till päronen då?

Bor redan hos mamma. Som tidigare i våras flyttade in i en tvåa...

Men förhoppningsvis får jag jobb snart.

Jag ska hålla tummarna för dig! Tur du har ändå som kan bo hos din mamma (även om man såklart hellre får ett jobb och har nåt eget, men ändå)

Hur blev det med Luleå?
Har du provat skickat ditt CV spontant till olika företag?

Håller också tummarna för dig :)

Ja, men du kanske ska prova att gå till gyn innan? Bara för att få vara med om det helt enkelt:p

kl
Plugg, plugg och mera plugg. Tur nog har vi kommit till det jag är bra på! Atomorbitaler är min grej har jag kommit fram till, inte att namnge ämnen.

Kl
Sjuk och tycker synd om mig själv :( dessutom börjar jag bli rastlös, mem kroppen hänger inte riktigt med...

Inte kul :(

Jag blev megaförkyld efter jobbet O_o Det har kliat lite i en hals ett par dagar men nu slog det till med full kraft med feber och nästäppa. Varför?!

Haha, ja de har nån slags plastgrej som de håller upp hela härligheten med. Bara lite, det känns mysko men det är snart över.
De brukar visa och förklara innan. Säger man att det är första gången är de så snälla så! Eller ja, det är de annars med, men extra snälla :D

Tror den heter spalt

kl
Jag känner mig stressad, imorgon behöver jag titta på 100 min föreläsning, två övningar (de är på tre kapitel...) och rida.
Samtidigt som mini är hemma hela dagen och sambon säkert borta hela.
Hur ska det gå ihop egentligen?

Jag förnyade mina p-piller här i augusti men jag vågade inte prata med henne om ett problem jag har, då hade jag säkert fått lägga mig där.
:( Nåja.. nån gång kanske..

Liknande trådar

Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: movi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
985
Senast: skiesabove
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka