Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur vanligt är det att man parar en tik som är nio år?

Inte jätte. Mamma Mu var 8 sist. Hade hon inte varit så rutinerad och i fin form hade vi aldrig gjort det.
Det fanns skillnader på denna dräktighet mot de två tidigare. Men hon var den bästa mamman ever.

Inte jätte. Mamma Mu var 8 sist. Hade hon inte varit så rutinerad och i fin form hade vi aldrig gjort det.
Det fanns skillnader på denna dräktighet mot de två tidigare. Men hon var den bästa mamman ever.
Tänkte just säga det, om tiken är rutinerad, i bra form och frisk så tycker jag inte att 8-9 år är så hög ålder? (beror så klart på ras... i min är det inte alls ovanligt att en tioåring är i samma fysiska form som en sexåring)

Från Blocket, en nakenmops ... :(

Wz2JW5a.jpg

Körde man gissa rasen på den här skulle ingen vinna.

6xqtvj0.jpg

" Mamma till valparna är 50% Kinesisk Nakenhund och 25% Chihuahua och 25% American Staffordshire Terrier och väger runt 7 kg, strävhårig. Rödbrun/creme med vita tecken.

Pappa är en renrasig Chihuahua och väger runt 2,7 kg, korthårig. Gul tigrerad med svart sadel samt mask."

Körde man gissa rasen på den här skulle ingen vinna.

6xqtvj0.jpg

" Mamma till valparna är 50% Kinesisk Nakenhund och 25% Chihuahua och 25% American Staffordshire Terrier och väger runt 7 kg, strävhårig. Rödbrun/creme med vita tecken.

Pappa är en renrasig Chihuahua och väger runt 2,7 kg, korthårig. Gul tigrerad med svart sadel samt mask."
Väldigt viktigt att tala om pappans exakta utseende iaf :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 146
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
159 000
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 647
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar