Det var en maltese som satt i frodigt gräs , riktigt sommargräs.Annonsen är borttagen nu. Vad var det för något? Jag blir nyfiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var en maltese som satt i frodigt gräs , riktigt sommargräs.Annonsen är borttagen nu. Vad var det för något? Jag blir nyfiken
4 mån så behöver man inte smuggla,den är fullt laglig att ta in.Nej varken då eller nu.
Kanske smuggel.
Helsingborg med.
Nej varken då eller nu.
Kanske smuggel.
Helsingborg med.
En 4 månaders hund borde man få se rätt bild på tycker jag.Behöver nödvändigtvis inte vara smuggel men är det rätt bild i annonsen eller är det från en tidigare kull? Snarare det jag funderar över.
I detta fallet kändes det smuggel med pris och annonstext inkluderat och annonsen är borttagen redan.4 mån så behöver man inte smuggla,den är fullt laglig att ta in.
Måste inte båda föräldrarna vara MH ade i din ras för att få reg?Fy fan vad jag blir ledsen och förbannad över vissas "avel" i min ras.... .
- Hane född 2015-10-05
- Hans första kull valpar födda 2016-11-12 (det KAN ju vara en tjuvparning, men det har inte varit nått snack om tjuvparning eller liknande utan har gjorts reklam för som en helt planerad kull)
- I helgen gjorde han MH..... 2 på hantering, 5 kvarstående rädsla överraskning, 4 rädsla spöken och 5 på skott, i övrigt typ helt ointresserad av lek, samarbete eller nått annat.
Det är så många fel här så jag vete fan var man ska börja, jag blir så jävla ledsen över sånt här
Måste inte båda föräldrarna vara MH ade i din ras för att få reg?
Det här är helt vansinnigt. Vad är poängen att ha regler för registrering om de bara ger allt undantag?Jopp, enlig reglerna. Men tyvärr så ser ju SKK genom fingrarna med de flesta "missar"....
Fy fan vad jag blir ledsen och förbannad över vissas "avel" i min ras.... .
- Hane född 2015-10-05
- Hans första kull valpar födda 2016-11-12 (det KAN ju vara en tjuvparning, men det har inte varit nått snack om tjuvparning eller liknande utan har gjorts reklam för som en helt planerad kull)
- I helgen gjorde han MH..... 2 på hantering, 5 kvarstående rädsla överraskning, 4 rädsla spöken och 5 på skott, i övrigt typ helt ointresserad av lek, samarbete eller nått annat.
Det är så många fel här så jag vete fan var man ska börja, jag blir så jävla ledsen över sånt här
Men jag kan inte se att det är förmildrande omständigheter när ena föräldern är så ung och otestad. Jag har också haft en tjuvparning en gång i tiden, på två reggade friska hundar med godkänt VP. Valde ändå att göra abort på tiken, eftersom valparna inte hade speciellt stor chans att uppfylla mina kriterier på en bra vallhund. Det föds för mycket hundar med dåliga förutsättningar, varför ta fram en sån här kull? Pengar?Jag ska rätta mig själv, uppfödaren har skrivit att det är en tjuvparning vid en direkt fråga när någon ifrågasatte hanens unga ålder. Så att jag inte skriver något som inte är sant.
Men jag kan inte se att det är förmildrande omständigheter när ena föräldern är så ung och otestad. Jag har också haft en tjuvparning en gång i tiden, på två reggade friska hundar med godkänt VP. Valde ändå att göra abort på tiken, eftersom valparna inte hade speciellt stor chans att uppfylla mina kriterier på en bra vallhund. Det föds för mycket hundar med dåliga förutsättningar, varför ta fram en sån här kull? Pengar?
Fy fan vad jag blir ledsen och förbannad över vissas "avel" i min ras.... .
- Hane född 2015-10-05
Jag har läst, på SKKs hemsida tror jag (men kan minnas fel) att de har så slappa regler kring allt för att de ser det som bättre att hundar finns reggade än att de inte är det, så att man "kan hålla koll på dem" ungefär. Jag kan på ett sätt förstå det, men jag fattar inte varför allt nödvändigtvis ska reggas... Det hade ju varit trevligt om en hund reggad i skk inte kan komma från allt för usel avel...
Jag har läst, på SKKs hemsida tror jag (men kan minnas fel) att de har så slappa regler kring allt för att de ser det som bättre att hundar finns reggade än att de inte är det, så att man "kan hålla koll på dem" ungefär. Jag kan på ett sätt förstå det, men jag fattar inte varför allt nödvändigtvis ska reggas... Det hade ju varit trevligt om en hund reggad i skk inte kan komma från allt för usel avel...
Jag har också hört/läst det argumentet men tycker inte att det håller.
Jag fick upp texten från en gammal annons bland mina minnen på facebook
"Mamma är renrasig Siberian Huskie - race varianten, bolltokig, intelligent och tränar för blodspår.
Pappa är en renrasig Bordercollie med meriterande föräldrar, ska när han passerar 15 månader ta vallhundsprov och tävla i lydnad.
En planerad parning och medveten blandras. Huskiens lugna temperament hämmar det nervösa i bordercollien, vilket ger underbara, lugna bordercollies med mycket arbetsvilja och stort tålamod."
Jag fick upp texten från en gammal annons bland mina minnen på facebook
"Mamma är renrasig Siberian Huskie - race varianten, bolltokig, intelligent och tränar för blodspår.
Pappa är en renrasig Bordercollie med meriterande föräldrar, ska när han passerar 15 månader ta vallhundsprov och tävla i lydnad.
En planerad parning och medveten blandras. Huskiens lugna temperament hämmar det nervösa i bordercollien, vilket ger underbara, lugna bordercollies med mycket arbetsvilja och stort tålamod."