Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått förfrågan om att låna ut min mammas 9-åriga tik, chi/york blandning (yttepytteliten, ca 1,5-2kg) till grannens lh chi-hane :banghead:

Även min dv.schnauzer/malteser-hane är det många som vill ha i avel. Absolut inte... :meh: Han är ju jättesöt, men avelsmaterial är han då inte :o

Jag har fått förfrågan om att låna ut min mammas 9-åriga tik, chi/york blandning (yttepytteliten, ca 1,5-2kg) till grannens lh chi-hane :banghead:

Även min dv.schnauzer/malteser-hane är det många som vill ha i avel. Absolut inte... :meh: Han är ju jättesöt, men avelsmaterial är han då inte :o
Vaddå, är han söt duger det väl gott och väl? Förstår inte varför du tvekar. Du kan ju bli rik!

:p

Förstår inte varför våra stackars pudlar blivit så populära att blanda i allt, bättre folk köper en riktig pudel !!! verkar ju vara pudelegenskaper de är ute efter iaf =D

Ja, det där förstår jag inte heller. Om man nu älskar en ras för dess egenskaper, varför inte köpa en riktigt bra renrasig sådan istället för att köpa en korsning och hoppas på att rätt egenskaper är de som dyker upp?

Tänker du på salukiblandisar? :angel:
Haha, jag tänker på alla som köper blandisar osv. Ok, jag kan på ett sätt förstå att okunnigt folk köper korsningar mellan tex sällskapshundar, eller hundar som på annat vis är lika varandra mentalt. Men när det blir hundar med helt olika användningsområden som paras... Jag fattar det inte.

Allt detta ståhej pga 2 anonyma anmälningar? Det är inte OK på en endaste liten fläck!
Synd att SKK inte fick med att kraven för schäfer är samma som för samtliga raser som SBK har avelsansvar för, dvs brukshundsraserna.

Skall vi börja anmäla alla specialklubbar för att vi med andra raser inte får delta på deras tävlingar? Bu hu, Leon får inte delta i retrieverprov, inte heller LC eller gryt för den delen, eller vattenprov som nuffarna får göra. Finns säkert hur många som helst sådana rasspecifika prov o tävlingar han inte får delta i. Javisst ja, glömde svensk skyddet!

Dom anonyma nötterna borde anmält försvarsmakten med eftersom vad jag förstått så började de regga sina hundar i en obskyr tysk klubb eftersom de anssåg att deras hundars MH o HD/ED resultat inte skall kunna utläsas, då dessa tydligen är en statshemlighet.
:rage:

FM vill regga i VDH, dvs moderklubben i Tyskland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar