Ja, det var det jag kom ihåg. Hemskt!Jag har tidigare berättat om sambons ex som hade två. Hon hade väl nån rosa fluff fluffidé om att hundar blir vad man gör dom till. Det var ju helt sjuka grejer de "hundarna" gjorde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det var det jag kom ihåg. Hemskt!Jag har tidigare berättat om sambons ex som hade två. Hon hade väl nån rosa fluff fluffidé om att hundar blir vad man gör dom till. Det var ju helt sjuka grejer de "hundarna" gjorde.
Sen har vi ju den där Sverigedemokraten i stockholm var hybrid sprang runt och bet grannar redan som valp. Slet väl tom av kedjan den stod i.Ja, det var det jag kom ihåg. Hemskt!
Jösses ...Sen har vi ju den där Sverigedemokraten i stockholm var hybrid sprang runt och bet grannar redan som valp. Slet väl tom av kedjan den stod i.
Förresten olagligt att ha hund bunden
Sen har vi ju den där Sverigedemokraten i stockholm var hybrid sprang runt och bet grannar redan som valp. Slet väl tom av kedjan den stod i.
Förresten olagligt att ha hund bunden
Har för mig han skylde på det vid andra tillfället.Nej, det tror jag inte? Han överklagade väl för att han ansåg det vara grymt att ha hunden bunden/kopplad (vilket han blev uppmanad till, plus munkorg), det naturliga var att låta hunden springa lös. Så man kan säga mycket om den händelsen och hundhållningen, men någon avsliten kedja handlade det nog inte om i alla fall?
Eh va?...tack för den.
Till nassesajten Nordfront sa han så här: — Det är en valp och barn är intressanta, hon vill gärna fram och leka och kättingen brast och hon sprang över till grannen. Min sambo sprang efter, men hundar är snabba.Nej, det tror jag inte? Han överklagade väl för att han ansåg det vara grymt att ha hunden bunden/kopplad (vilket han blev uppmanad till, plus munkorg), det naturliga var att låta hunden springa lös. Så man kan säga mycket om den händelsen och hundhållningen, men någon avsliten kedja handlade det nog inte om i alla fall?
Köparna finns om det är bra hundar. Dobermann är väl en ras där det föds få kullar så där borde det finnas en efterfrågan mot min ras där urvalet är stort. Har två bekanta som föder upp Risen och de har inga som helst problem att sälja valpar då de har bra rykte.
Ingenting behövs renoveras efter en kull. Allt är givetvis anpassat för att föda upp hundar
Sen finns de dom som inte bryr sig om det är gnagt på lister och parketten har blivit fläckig. De trivs ändå
Jodå, det finns några raser som är godkända av SKK o FCI, ev finns det någon mer. Finns en, vad det verkar, seriös uppfödare av båda raserna, googla på wolfwhistle. Diverse hybrider är tillåtna om det inte finns varg i 5 generationer tbx.Enligt sina stolta uppfödare så är det en form av hybrid. Nu är ju inte hybrider tillåtna i sverige om inte vargbiten är mindre än en viss procent (trooor det är 25%) så man importerar avelsmatrialet. Främst från USA.
Men egentligen kan hundarna innehålla vad tusan som helst. Det är ju en viss look man vill ha. Mao ren utseendeavel där egenskaperna kan bli helt åt väggarna tokiga.
Det är fräckt med lite storlek på hundarna med så de ska ju gärna vara stora också
I sverige är "wolfdogs" ingen ras.
Tillåtna ja men de är väl inga godkända raser, hybriderna?Jodå, det finns några raser som är godkända av SKK o FCI, ev finns det någon mer. Finns en, vad det verkar, seriös uppfödare av båda raserna, googla på wolfwhistle. Diverse hybrider är tillåtna om det inte finns varg i 5 generationer tbx.
Saarloos wolfhond
o
Ceskoslovenský vlciak
Den typ av wolfdog det syftas på är ju något som odlats fram under de senaste 20åren typ... I alla fall i Sverige. De två ovannämnda raserna är godkända inom FCI och har avlats på (så pass länge att de inte längre räknas till hybrider) sen 1930 resp 1950 talet och har varit godkända i FCI sen slutet av 1980-talet. Men krävs ju inte en kärnfysiker för att förstå att det inte är en hund-typ för pluttinutt-en-hund-blir-vad-man-gör-den-till människorna.Tillåtna ja men de är väl inga godkända raser, hybriderna?
"schäfer/dobermann (pappan) och rottweiler/koppov (mamman). "
Ja, men de blir säkert jättebra familjehundar. Lugna och trevliga..
Haha, ja precis.MEN valparna har blivit badade och fått klorna klippta utan problem, så de kommer säkert vara problemfria hela livet (Friska med?)Åh gud... Vem vill ha? "Ras" för den obotlige optimisten kanske.
Allt som har 2 o 4 ben ,kommer dom tillbaka så är fågeln tuggad på,kaninen i släpspåren uppäten och vovven är JÄTTE glad.vad fan jagar man med dobermann? De flesta kommer ju helst inte tillbaka om man släpper dem på vilt..)
Haha, ja precis.MEN valparna har blivit badade och fått klorna klippta utan problem, så de kommer säkert vara problemfria hela livet (Friska med?)
Allmänt:
Verkar förövrigt gå lite sisådär för personens om skapat den "Nya rasen" Dobis de bou. Vad jag kan läsa av annonsen verkar inte så många valpar vara sålda (sen har ju människan världens mumbojumbo förklaringar för varför valparna inte ska flytta innan 12v.)
Såhär skriver hen förövrigt om pappan till kullen "Den fungerar lika bra för sällskap, sök, skydd, vakt som jakt. " (det är alltså en dobermann, vad fan jagar man med dobermann? De flesta kommer ju helst inte tillbaka om man släpper dem på vilt..)
Hahah, helt sant. Jag vet bara inte hur mkt jakt det är för matte/husse som det är för hunden? Man får ju iofs jaga hundfan ibland för att få tag på denAllt som har 2 o 4 ben ,kommer dom tillbaka så är fågeln tuggad på,kaninen i släpspåren uppäten och vovven är JÄTTE glad.
Alltså KAN kan man ju, men jag har då aldrig hört någon som gör det. @dobbis kanske har mer koll på om det är något man gör utomlands.Kan man inte släppa dem på trasa? En del vill ju ha det till en sorts jakt...