Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte insatt i chihuahua men borde man då inte kunna avla merle med typ svart?
Fast merle är väl inte en godkänd färg hos chihuahua - eller ? Hos oreggade vavvor är det svårt att veta vad som ligger bakom och ev går det para med svart, men det kan även vara känsligt beroende på vad som ligger bakom. Jag är väldigt dåligt insatt i chihuahua och merlefärgen.

Fast merle är väl inte en godkänd färg hos chihuahua - eller ? Hos oreggade vavvor är det svårt att veta vad som ligger bakom och ev går det para med svart, men det kan även vara känsligt beroende på vad som ligger bakom. Jag är väldigt dåligt insatt i chihuahua och merlefärgen.
Det kanske inte alls är en tillåten färg, jag vet inte.
Men nu blev jag nyfiken oavsett :p varför spelar det roll vad som ligger bakom merlen?

"5 hundvalpar söker nytt hem. Leveransklara tidigast 9 nov.Söta, snälla,lugna,tillgivna familjhundar. Gillar inte ensamhet! Mamman blandning collie/bordercollie och pappan grannens släthåriga svartvita herreman. Inga högljudda föräldrar."

Nämen oj, gillar dom inte ensamhet? Äsch, då glömmer jag dem, även om priset om 2800 hade varit trevligt...

"5 hundvalpar söker nytt hem. Leveransklara tidigast 9 nov.Söta, snälla,lugna,tillgivna familjhundar. Gillar inte ensamhet! Mamman blandning collie/bordercollie och pappan grannens släthåriga svartvita herreman. Inga högljudda föräldrar."

Nämen oj, gillar dom inte ensamhet? Äsch, då glömmer jag dem, även om priset om 2800 hade varit trevligt...
Släthårig herreman? Nån ny ras eller? :p

Svart grundfärg kan man med eftersom merle alltid syns mot svart. Det är hundar som har röd grundfärg och ingen eller mycket liten svart färg som är problemet eftersom merle är dold/svår att upptäcka hos dessa hundar.

Vem lurade in mig på blocket? :rage: :cry:

Amstaff valp "Hon har ingen stamtavla så går alltså som blandas men har inga andra kända raser i sig." Nä för vet man inte om vilka raser det är så blir den renrasig eller vadå? :banghead:

"Blandning rottweiler/vorsther
Obs:ingen problem hund!"

Låter helt otroligt att det inte skulle vara några problem...

"Vår underbara och tillgivna chihuahua ... har Stamtavla i SSK. " I vad har den stamtavla? Svenska Setter klubben brukar väl inte göra stamtavlor åt chihuahua?

"Säljer två fantastiskt fina blandras flickor efter mycket sunda och trevliga föräldrar. De är noga planerade där både mamma, pappa och mormor finns i hemmet. Alla vuxna hundar har ett fantastiskt fint och socialt temperament. De blir kring 35 cm höga vilket är en storlek som lätt får plats utan att vara för stor eller liten. Pälsen kommer att bli lättskött och utan att fälla!"
Valparna bör inte få stark jakt drift. De blir nog mycket sociala och lättlärda!"
Kan ni gissa vilka raser som ingår?

"Tiken, fader är renrasig mellanpudel
Hanen, renrasig dvärgschnauzer svart/silver
Mormor, fader renrasig Papillon. Moder Irländsk Setter & Springerspaniel"

:banghead::banghead::banghead:

Hahahaha
MH utan anmärkning. Den va ny :rofl:
Den ganska kända schäferuppfödaren som häromdagen skrev nått i stil med "idag har D-kullen gjort MH, alla blev godkända så nu firar vi!"

Att man kan fira att alla ur en kul gjort MH visst, men nog tar jag för givet att hundar ur en normal kull tar sig igenom ett MH utan att behöva bryta........

Den ganska kända schäferuppfödaren som häromdagen skrev nått i stil med "idag har D-kullen gjort MH, alla blev godkända så nu firar vi!"

Att man kan fira att alla ur en kul gjort MH visst, men nog tar jag för givet att hundar ur en normal kull tar sig igenom ett MH utan att behöva bryta........
Nej. Det är inget att fira. Det är en lägstanivå att en schäfer inte bryter ett MH. Det är nämligen det enda som kan klassas som godkänt...att den inte bryter. Finns ju inga kravnivåer på ett MH.
Låter som en E-uppfödare....

Varför poängtera att olika förfäder av diverse raser var renrasiga när slutmixen är en salig röra :confused:
Undra om Dvärgschnauzern var ögonlyst. Men lite PRA gör kanske inte så mycket :meh:

Vem lurade in mig på blocket? :rage: :cry:

Amstaff valp "Hon har ingen stamtavla så går alltså som blandas men har inga andra kända raser i sig." Nä för vet man inte om vilka raser det är så blir den renrasig eller vadå? :banghead:

"Blandning rottweiler/vorsther
Obs:ingen problem hund!"

Låter helt otroligt att det inte skulle vara några problem...

"Vår underbara och tillgivna chihuahua ... har Stamtavla i SSK. " I vad har den stamtavla? Svenska Setter klubben brukar väl inte göra stamtavlor åt chihuahua?

"Säljer två fantastiskt fina blandras flickor efter mycket sunda och trevliga föräldrar. De är noga planerade där både mamma, pappa och mormor finns i hemmet. Alla vuxna hundar har ett fantastiskt fint och socialt temperament. De blir kring 35 cm höga vilket är en storlek som lätt får plats utan att vara för stor eller liten. Pälsen kommer att bli lättskött och utan att fälla!"
Valparna bör inte få stark jakt drift. De blir nog mycket sociala och lättlärda!"
Kan ni gissa vilka raser som ingår?

Jag tycker det fattas något... ovtjarka? collie? jämthund? rottweiler? Tur att det är pudel i dem så de är allergifria iaf :up:

:banghead:

Kan inte låta bli och undra hur känd man redan hunnit bli som uppfödare av Schäfer vid kull D. Konkurrensen är stenhård och det finns bara ett tiotal riktigt stora och kända. Men då pratar vi sådana som varvat alfabetet två ggr typ......

Nej. Det är inget att fira. Det är en lägstanivå att en schäfer inte bryter ett MH. Det är nämligen det enda som kan klassas som godkänt...att den inte bryter. Finns ju inga kravnivåer på ett MH.
Låter som en E-uppfödare....
Precis det jag mena...

Kan inte låta bli och undra hur känd man redan hunnit bli som uppfödare av Schäfer vid kull D. Konkurrensen är stenhård och det finns bara ett tiotal riktigt stora och kända. Men då pratar vi sådana som varvat alfabetet två ggr typ......

Ja dom här är inte stor, vilken bokstav dom egentligen är på kommer jag inte ihåg (men det är där omkring), Du vet säkert vilka dom är om inte annat pga deras företag (vill inte hänga ut någon här)

Blocket annons:

"Pappan är Schäfer och mamman är Schäfer/Rottweiler/Amstaff och Bordercollie."

Låter som en otroligt bra blandning av raser..... Hur tänker folk?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 568
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 525
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024