Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var bara tvungen att berätta detta för sambon intill mig här. Han skrattade till och sa sen "va är det för tok du läser?"
Måste va nån hemmauppfödare väl som knåpat ihop den där annonsen?
Mmm.....reggas en kennel vore det spännande att läsa lite på deras hemsidaAndra kullen från personen i fråga när jag tittade, dock inget kennelnamn - än....
Det där förstog inte jag. Vad är det dåliga?
/okunnig och nyfiken
Mmm.....reggas en kennel vore det spännande att läsa lite på deras hemsida
Är det så illa bland uppfödarna? TristDet finns tillräckligt att läsa på andra många andra colliehemsidor, tyvärr.
Är det så illa bland uppfödarna? Trist
Samma finns hos flera raser, t x hos Berger o GD heter det harlequin.Det är samma med chihuahua.
Ja och nyligen såg jag en kull (en mycket seriös kull) som gjorde mig förvånad. Mudi - pappa svart och mamma vit och alla valparna blev merle. Så där är merlefärgen verkligen maskerad, så man måste veta vad man görSamma finns hos flera raser, t x hos Berger o GD heter det harlequin.
Lite saftig handpenning.Ok korsning schäfer, finsk lapphund samojed och jämthund hos mamma och collie och bordercollie hos pappa.
Säljes som sällskapshundar men roligt om de får jobba lite
En oplanerad parningen de har bägge föräldrarna
7000 kr per valp 2500 kr i tingningsavgift
9 valpar
Öhh julklappspengar tänker jag och oplanerat My ass
Hjäääälp
Såg inte färdigt men hoppas de avlivade hunden"uppfödare [till brakycefala raser] i hela världen har om och om igen bevisat att de inte är kapabla att föda upp friska hundar."
Lite saftig handpenning.
Jag fick lägga 2000:- i handpenning på min Dvärgschnauzer som kostade 14000:-. Etablerad uppfödare.
Vi kommer att gå upp från tidigare 1500:- till 2000:- nu för våra. Slutpriset ligger lite under Dvärgens. Handpenning på 2500:- för en blandras på 7000:-.....tycker inte det står i propotion till slutpriset.
Nej, de opererade. Vidgade luftvägar och tog bort vävnad så hunden kunde andas.Såg inte färdigt men hoppas de avlivade hunden
Jag är inte insatt i chihuahua men borde man då inte kunna avla merle med typ svart?Samma sak gäller egentligen alla raser och merle, men då vissa färger inte finns hos en del så är riskerna inte lika stora. T ex så parar man inte merle med sobel hos sheltie och collie - just för att sobel kan dölja merle, så att det "indirekt" blir en merle-merle parning ändå fast man parar en sobel med merle (enkelt förklarat). Hos collie och sheltie parar dom alltid en merle med en trefärgad. Det bör vara samma sak hos chihuahua och vissa andra raser att vissa färger kan maskera merle, så att det lätt kan riskerar att dubbla merlegenen.
Oh herre. Hur aktiverar man nått sånt?Lugna trevliga valpar. Korsning husky jämte schäfer rottweiler labrador.
Tyvärr sjukt söta också.