Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var bara tvungen att berätta detta för sambon intill mig här. Han skrattade till och sa sen "va är det för tok du läser?"

Måste va nån hemmauppfödare väl som knåpat ihop den där annonsen?

Andra kullen från personen i fråga när jag tittade, dock inget kennelnamn - än....

Det där förstog inte jag. Vad är det dåliga? :confused:

/okunnig och nyfiken :D

När det gäller MH så kan du tänka att ju högre siffra, desto större reaktion hos hunden. De kan få siffran 1-5 på en rad olika moment. Det är alltså inte nödvändigtvis högre siffra = sämre. Tex är det ofta trevligt med höga siffror på moment där hunden ska hanteras, vara social, leka osv, men när det gäller just skott och förmåga att slappna av så är de flesta överens om att 1 eller 2 är betydligt bättre än 4-5 ;)

Ok korsning schäfer, finsk lapphund samojed och jämthund hos mamma och collie och bordercollie hos pappa.
Säljes som sällskapshundar men roligt om de får jobba lite
En oplanerad parningen de har bägge föräldrarna
7000 kr per valp 2500 kr i tingningsavgift

9 valpar
Öhh julklappspengar tänker jag och oplanerat My ass
Hjäääälp

"uppfödare [till brakycefala raser] i hela världen har om och om igen bevisat att de inte är kapabla att föda upp friska hundar."

Ok korsning schäfer, finsk lapphund samojed och jämthund hos mamma och collie och bordercollie hos pappa.
Säljes som sällskapshundar men roligt om de får jobba lite
En oplanerad parningen de har bägge föräldrarna
7000 kr per valp 2500 kr i tingningsavgift

9 valpar
Öhh julklappspengar tänker jag och oplanerat My ass
Hjäääälp
Lite saftig handpenning.
Jag fick lägga 2000:- i handpenning på min Dvärgschnauzer som kostade 14000:-. Etablerad uppfödare.
Vi kommer att gå upp från tidigare 1500:- till 2000:- nu för våra. Slutpriset ligger lite under Dvärgens. Handpenning på 2500:- för en blandras på 7000:-.....tycker inte det står i propotion till slutpriset.

QUOTE="Voff, post: 17204613, member: 94602"]Lite saftig handpenning.
Jag fick lägga 2000:- i handpenning på min Dvärgschnauzer som kostade 14000:-. Etablerad uppfödare.
Vi kommer att gå upp från tidigare 1500:- till 2000:- nu för våra. Slutpriset ligger lite under Dvärgens. Handpenning på 2500:- för en blandras på 7000:-.....tycker inte det står i propotion till slutpriset.[/QUOTE]
Nej och den korsningen Hualigen
Men fina julklappspengar som sagt

Lite saftig handpenning.
Vi kommer att gå upp från tidigare 1500:- till 2000:- nu för våra. Slutpriset ligger lite under Dvärgens. Handpenning på 2500:- för en blandras på 7000:-.....tycker inte det står i propotion till slutpriset.

Jag tar inte handpenning alls. Vill någon dra sig ur, så är det bättre dom gör det än att valpen ska hamna fel :) Man måste ändå betala tillbaka en del av handpenningen, så känner det inte är någon vits med det alls. Handpenning måste betalas tillbaka minus det man ev får betala för ny annonsering och veterinärbesiktning typ - alltså enbart merkostnader.

Samma sak gäller egentligen alla raser och merle, men då vissa färger inte finns hos en del så är riskerna inte lika stora. T ex så parar man inte merle med sobel hos sheltie och collie - just för att sobel kan dölja merle, så att det "indirekt" blir en merle-merle parning ändå fast man parar en sobel med merle (enkelt förklarat). Hos collie och sheltie parar dom alltid en merle med en trefärgad. Det bör vara samma sak hos chihuahua och vissa andra raser att vissa färger kan maskera merle, så att det lätt kan riskerar att dubbla merlegenen.
Jag är inte insatt i chihuahua men borde man då inte kunna avla merle med typ svart?

Lugna trevliga valpar. Korsning husky jämte schäfer rottweiler labrador.
Tyvärr sjukt söta också.
Oh herre. Hur aktiverar man nått sånt?
Drag av nån typ är det enda jag kommer på men misstänker att det kan vara lite si och så med höfter och armbågar för det lär väl knappast vara gulkornen i respektive ras som gjort den här mixen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 566
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 525
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar